Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@book{1130965, author = {Kolář, Jan}, address = {Brno}, keywords = {reflection; experiential reflective learning; groupwork; lecturers; personal and social development}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6297-9}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Práce s reflexí u lektorů osobnostně sociálního rozvoje}, year = {2013} }
TY - BOOK ID - 1130965 AU - Kolář, Jan PY - 2013 TI - Práce s reflexí u lektorů osobnostně sociálního rozvoje VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021062979 KW - reflection KW - experiential reflective learning KW - groupwork KW - lecturers KW - personal and social development N2 - Předkládaná studie se snaží odhalit způsob, jakým lektoři v rámci vybraných pojetí osobnostně sociálního rozvoje realizují skupinová reflektivní sezení. Výsledky tohoto rozkrývání jsou přitom čtenáři předloženy v celkem devíti na sebe navazujících, nicméně často velmi silně provázaných, tematických kapitolách. První z nich je věnována snaze o poodhalení některých souvislostí spojených s užíváním pojmu osobnostně sociální rozvoj. Vyplyne z ní, že rozsah používání tohoto termínu je v současnosti velmi široký a nadmíru pestré a ne vždy vzájemně slučitelné bývají i kontexty, v nichž bývá tento pojem aplikován. V následující kapitole jsou poté identifikovány a analyzovány dva základní pilíře, o které se výchovně vzdělávací programy a aktivity, jež se pod zvolenými pojetími osobnostně sociálního rozvoje skrývají, reálně opírají – platforma zkušenostně reflektivního učení a skupinové práce. V tomto okamžiku bude text posunut do své empirické části, v níž bude čtenář nejprve zasvěcen do zvoleného a částečně rovněž na míru "ušitého" metodologického postupu realizovaného šetření založeného na smíšeném designu. V analytických kapitolách předkládané studie budou posléze postupně prezentovány výsledky samotného výzkumného šetření. V kapitole čtvrté je to nejprve základní model vedení skupiny, jenž zachycuje všechny základní kategorie, které se z analyzovaných dat vynořily, a pojmenovává vztahy mezi nimi. V kapitole páté, šesté a sedmé je poté pozornost věnována všem třem základním cílům, které lektoři v průběhu skupinových reflektivních sezení sledují a především pak konkrétním činnostem, prostřednictvím nichž se jich snaží různými způsoby dosáhnout. Za vrchol práce lze nakonec označit kapitolu osmou, v níž budou všechny identifikované a dříve analyzované činnosti zasazeny do ustálené komunikační struktury skupinových reflektivních sezení. Celý text následně uzavírá devátá kapitola, v níž jsou shrnuta a diskutována základní výzkumná zjištění. ER -
KOLÁŘ, Jan. \textit{Práce s reflexí u lektorů osobnostně sociálního rozvoje}. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 260 s. ISBN~978-80-210-6297-9.
|