VACULÍK, Karel, Lubomír POPELÍNSKÝ, Eva MRÁKOVÁ a Juraj JURČO. Tutoring and Automatic Evaluation of Logic Proofs. Online. In Mélanie Ciussi, Marc Augier. Proceedings of the 12th European Conference on e-Learning ECEL 2013. Sophia Antipolis, France: Academic Conferences and Publishing International, 2013, s. 495-502. ISBN 978-1-909507-84-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Tutoring and Automatic Evaluation of Logic Proofs
Autoři VACULÍK, Karel (203 Česká republika, garant, domácí), Lubomír POPELÍNSKÝ (203 Česká republika, domácí), Eva MRÁKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Juraj JURČO (703 Slovensko, domácí).
Vydání Sophia Antipolis, France, Proceedings of the 12th European Conference on e-Learning ECEL 2013, od s. 495-502, 8 s. 2013.
Nakladatel Academic Conferences and Publishing International
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 20200 2.2 Electrical engineering, Electronic engineering, Information engineering
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
Kód RIV RIV/00216224:14330/13:00070404
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-909507-84-5
ISSN 2048-8645
UT WoS 000342674900062
Klíčová slova česky dolování z grafů; logické důkazy; rezoluce; automatické vyhodnocování; časté podgrafy; klasifikace
Klíčová slova anglicky graph mining; logic proofs; resolution; automatic evaluation; frequent subgraphs; classification
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 24. 4. 2014 19:00.
Anotace
Tutoring of logic proofs is an important part of undergraduate courses of logic. Commonly, a tutor trains and tests students’ skills to build correct logic proofs. We introduce a system for training of students’ ability to construct correct proofs in propositional or predicate logic. In addition to common techniques including presentations supported by slides and exercises we use animations which are based on carefully selected demonstrative examples and their step-by-step solutions. Animations are interactive so that a student may choose a particular step, a sequence of steps, and/or a particular task. In order to test students’ knowledge, we prepared a questionnaire that captures the entire process of a logic proof construction. A student constructs a proof and then answers questions from the questionnaire. We describe the design of the questionnaire and discuss its dis/advantages. We then apply frequent subgraph mining together with supervised machine learning algorithms to perform an automatic evaluation of correctness of the proofs. In addition to classifying the proofs as correct or incorrect, a report containing the summary of errors and suggested penalty points is produced.
VytisknoutZobrazeno: 23. 9. 2024 11:16