OPLOCKÁ, Veronika. Zisky a ztráty studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích (Gains and losses of students participating in educational voluntary internships in developing countries). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X. Olomouc, 27.-28. listopadu 2013. 2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Zisky a ztráty studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích
Name in Czech Zisky a ztráty studentů, účastnících se vzdělávacích dobrovolných stáží v rozvojových zemích
Name (in English) Gains and losses of students participating in educational voluntary internships in developing countries
Authors OPLOCKÁ, Veronika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X. Olomouc, 27.-28. listopadu 2013, 2013.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/13:00070449
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) dobrovolnictví; identita; rozvojové země
Keywords in English volunteering; identity; developing countries
Tags rivok, RIVZ
Changed by Changed by: Mgr. et Mgr. Veronika Šimková, učo 215591. Changed: 16/4/2014 14:59.
Abstract
Příspěvek je věnován tématu mladých dospělých vysokoškolských studentů, kteří se rozhodli, ovlivnění situací na trhu práce a životní fází, kterou prožívají, zúčastnit dobrovolných vzdělávacích stáží v rozvojových zemích na celém světě. Cílem příspěvku je popsat, jak prožívají studenti, účastnící se dobrovolných zahraničních vzdělávacích stáží tuto zkušenost a jak se promítne do jejich identity a žebříčku hodnot a jaké strategie volí při vyrovnávání se s kulturním šokem. Okrajově je potom nastíněna situace v oblasti vzdělávání v rozvojových zemích.
Abstract (in English)
The paper is devoted to the topic of young adult college students who decided to influence the situation on the labor market and the stage of life they are experiencing, attend volunteer training placements in developing countries all over the world. The aim of this paper is to describe how students perceive participating in voluntary foreign educational internship experience and how this is reflected in their identity and value system and what strategies chosen in coping with culture shock. Marginally then outlined the situation in education in developing countries.
Links
MUNI/A/0765/2012, interní kód MUName: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 7/5/2024 13:31