SORGER, Brigitte. Mehrsprachigkeit in der Sprachenpolitik, Gesellschaft und im Fremdsprachenunterricht. In Fakulta aplikovaných jazykov. CUDZIE JAZYKY V PREMENÁCH ČASU III. 2013. vyd. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2013, s. 71-80. ISBN 978-80-553-1510-2.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mehrsprachigkeit in der Sprachenpolitik, Gesellschaft und im Fremdsprachenunterricht
Název anglicky Plurillingualism and language policy in the society and in language teaching
Autoři SORGER, Brigitte (40 Rakousko, garant, domácí).
Vydání 2013. vyd. Bratislava, CUDZIE JAZYKY V PREMENÁCH ČASU III, od s. 71-80, 10 s. 2013.
Nakladatel Vydavateľstvo EKONÓM
Další údaje
Originální jazyk němčina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 60200 6.2 Languages and Literature
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00066587
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-553-1510-2
Klíčová slova česky mnohojazyčnos; jazyková politika; nemčina jako cízí jazyk
Klíčová slova anglicky plurilingualism; multilingualism; Language policy; German as a Foreign Language
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnila: Dr. phil. Brigitte Sorger, učo 25169. Změněno: 10. 3. 2014 17:08.
Anotace
Ausgehend von den Notwendigkeiten der europäischen Mobilität und Integration ist das Thema Mehrsprachigkeit in den letzten Jahren zu einem Schlagwort und Trend in der sprachenpolitischen Diskussion ebenso wie in der Forschung geworden. Der Artikel befasst sich einerseits mit der Frage, wie die europäischen Ideen in den Bestimmungen der nationalen Sprachenpolitik umgesetzt werden und andererseits mit der realen Sprachensituation an den Schulen sowie im Fremdsprachenunterricht. Die Umsetzung der europäischen Idee der Mehrsprachigkeit wird kritisch hinterfragt, indem neueste Forschungsergebnisse aus der Tschechischen Republik ausgewertet werden.
Anotace česky
Vychádzajúc z potrieb európskej mobility a integrácie sa téma mnohojazyčnosti stala v posledných rokoch istým kľúčovým pojmom a trendom v jazykovo-politickej diskusii, ako aj vo výskume. Tento článok sa zaoberá na jednej strane otázkou, ako sa európske myšlienky presadzujú v nariadeniach národnej jazykovej politiky a na strane druhej skutočnou jazykovou situáciou, ktorá je na školách a taktiež aj vo výučbe cudzích jazykov. Presadzovanie európskej myšlienky mnohojazyčnosti sa kriticky preskúmava tým, že sa vyhodnocujú najnovšie výskumné výsledky z Českej republiky.
Anotace anglicky
Based on the needs of European mobility and integration, the subject of multilingualism in recent years has become a buzzword and trend in the language policy debate as well as in research. The article focuses on the one hand on the question of how European ideas are implemented in the provisions of the national language policy and the other with the real language situation in the schools as well as in foreign language teaching. The implementation of the European idea of multilingualism is critically questioned by recent research results are evaluated from the Czech Republic.
Návaznosti
GAP407/11/0321, projekt VaVNázev: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 03:34