Mehrsprachigkeit in der Sprachenpolitik, Gesellschaft und im Fremdsprachenunterricht
SORGER, Brigitte. Mehrsprachigkeit in der Sprachenpolitik, Gesellschaft und im Fremdsprachenunterricht. In Fakulta aplikovaných jazykov. CUDZIE JAZYKY V PREMENÁCH ČASU III. 2013. vyd. Bratislava: Vydavateľstvo EKONÓM, 2013, s. 71-80. ISBN 978-80-553-1510-2. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Mehrsprachigkeit in der Sprachenpolitik, Gesellschaft und im Fremdsprachenunterricht |
Název anglicky | Plurillingualism and language policy in the society and in language teaching |
Autoři | SORGER, Brigitte (40 Rakousko, garant, domácí). |
Vydání | 2013. vyd. Bratislava, CUDZIE JAZYKY V PREMENÁCH ČASU III, od s. 71-80, 10 s. 2013. |
Nakladatel | Vydavateľstvo EKONÓM |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | němčina |
Typ výsledku | Stať ve sborníku |
Obor | 60200 6.2 Languages and Literature |
Stát vydavatele | Slovensko |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | paměťový nosič (CD, DVD, flash disk) |
Kód RIV | RIV/00216224:14410/13:00066587 |
Organizační jednotka | Pedagogická fakulta |
ISBN | 978-80-553-1510-2 |
Klíčová slova česky | mnohojazyčnos; jazyková politika; nemčina jako cízí jazyk |
Klíčová slova anglicky | plurilingualism; multilingualism; Language policy; German as a Foreign Language |
Příznaky | Mezinárodní význam, Recenzováno |
Změnil | Změnila: Dr. phil. Brigitte Sorger, učo 25169. Změněno: 10. 3. 2014 17:08. |
Anotace |
---|
Ausgehend von den Notwendigkeiten der europäischen Mobilität und Integration ist das Thema Mehrsprachigkeit in den letzten Jahren zu einem Schlagwort und Trend in der sprachenpolitischen Diskussion ebenso wie in der Forschung geworden. Der Artikel befasst sich einerseits mit der Frage, wie die europäischen Ideen in den Bestimmungen der nationalen Sprachenpolitik umgesetzt werden und andererseits mit der realen Sprachensituation an den Schulen sowie im Fremdsprachenunterricht. Die Umsetzung der europäischen Idee der Mehrsprachigkeit wird kritisch hinterfragt, indem neueste Forschungsergebnisse aus der Tschechischen Republik ausgewertet werden. |
Anotace česky |
---|
Vychádzajúc z potrieb európskej mobility a integrácie sa téma mnohojazyčnosti stala v posledných rokoch istým kľúčovým pojmom a trendom v jazykovo-politickej diskusii, ako aj vo výskume. Tento článok sa zaoberá na jednej strane otázkou, ako sa európske myšlienky presadzujú v nariadeniach národnej jazykovej politiky a na strane druhej skutočnou jazykovou situáciou, ktorá je na školách a taktiež aj vo výučbe cudzích jazykov. Presadzovanie európskej myšlienky mnohojazyčnosti sa kriticky preskúmava tým, že sa vyhodnocujú najnovšie výskumné výsledky z Českej republiky. |
Anotace anglicky |
---|
Based on the needs of European mobility and integration, the subject of multilingualism in recent years has become a buzzword and trend in the language policy debate as well as in research. The article focuses on the one hand on the question of how European ideas are implemented in the provisions of the national language policy and the other with the real language situation in the schools as well as in foreign language teaching. The implementation of the European idea of multilingualism is critically questioned by recent research results are evaluated from the Czech Republic. |
Návaznosti | |
---|---|
GAP407/11/0321, projekt VaV | Název: Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině |
Investor: Grantová agentura ČR, Mnohojazyčnost v české škole: učení a vyučování němčiny po angličtině |
VytisknoutZobrazeno: 28. 9. 2024 03:34