2013
Coping with cyberbullying: How can we prevent cyberbullying and how victims can cope with it
MC GUCKIN, Conor, Sonja PERREN, Lucie CORCORAN, Helen COWIE, Francine DEHUE et. al.Základní údaje
Originální název
Coping with cyberbullying: How can we prevent cyberbullying and how victims can cope with it
Autoři
MC GUCKIN, Conor (372 Irsko, garant), Sonja PERREN (756 Švýcarsko), Lucie CORCORAN (372 Irsko), Helen COWIE (826 Velká Británie a Severní Irsko), Francine DEHUE (528 Nizozemské království), Anna ŠEVČÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Panayiota TSATSOU (826 Velká Británie a Severní Irsko) a Trijntje VÖLLINK (528 Nizozemské království)
Vydání
East Sussex, Cyberbullying through the new media: Findings from an international network. od s. 121-135, 15 s. 2013
Nakladatel
Psychology Press
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50100 5.1 Psychology and cognitive sciences
Stát vydavatele
Velká Británie a Severní Irsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14230/13:00070539
Organizační jednotka
Fakulta sociálních studií
ISBN
978-1-84872-253-8
Klíčová slova anglicky
Coping; cyberbullying; children
Změněno: 25. 4. 2014 11:34, Ing. Alena Raisová
Anotace
V originále
This chapter explores current knowledge on coping with cyberbullying. We define coping strategies as responses (behaviours, but also emotions/cognitions) that are successful (or not) against cyberbullying and against its impact on victims. In the current chapter, we differentiate between two domains of responses to cyberbullying: (a) how parents and schools can prevent cyberbullying through the reduction of risks, and (b) how victims can cope with cyberbullying in order to combat the problem and buffer its negative impact.
Návaznosti
EE2.3.20.0184, projekt VaV |
|