C 2013

Coping with cyberbullying: How can we prevent cyberbullying and how victims can cope with it

MC GUCKIN, Conor, Sonja PERREN, Lucie CORCORAN, Helen COWIE, Francine DEHUE et. al.

Základní údaje

Originální název

Coping with cyberbullying: How can we prevent cyberbullying and how victims can cope with it

Autoři

MC GUCKIN, Conor (372 Irsko, garant), Sonja PERREN (756 Švýcarsko), Lucie CORCORAN (372 Irsko), Helen COWIE (826 Velká Británie a Severní Irsko), Francine DEHUE (528 Nizozemské království), Anna ŠEVČÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Panayiota TSATSOU (826 Velká Británie a Severní Irsko) a Trijntje VÖLLINK (528 Nizozemské království)

Vydání

East Sussex, Cyberbullying through the new media: Findings from an international network. od s. 121-135, 15 s. 2013

Nakladatel

Psychology Press

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50100 5.1 Psychology and cognitive sciences

Stát vydavatele

Velká Británie a Severní Irsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14230/13:00070539

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-1-84872-253-8

Klíčová slova anglicky

Coping; cyberbullying; children
Změněno: 25. 4. 2014 11:34, Ing. Alena Raisová

Anotace

V originále

This chapter explores current knowledge on coping with cyberbullying. We define coping strategies as responses (behaviours, but also emotions/cognitions) that are successful (or not) against cyberbullying and against its impact on victims. In the current chapter, we differentiate between two domains of responses to cyberbullying: (a) how parents and schools can prevent cyberbullying through the reduction of risks, and (b) how victims can cope with cyberbullying in order to combat the problem and buffer its negative impact.

Návaznosti

EE2.3.20.0184, projekt VaV
Název: Vytvoření interdisciplinárního týmu v oblasti výzkumu internetu a nových médií