D 2013

Analysis of Teachers’ Subjective Theories about Biophiled Orientation of Education

VYSTRČIL MARKOVÁ, Petra

Základní údaje

Originální název

Analysis of Teachers’ Subjective Theories about Biophiled Orientation of Education

Název česky

Analýza učitelových subjektivních teorií o biofilně orientovaném vzdělávání

Autoři

VYSTRČIL MARKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Amsterdam, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 93, od s. 820-824, 5 s. 2013

Nakladatel

Elsevier

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Stať ve sborníku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Nizozemské království

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

elektronická verze "online"

Odkazy

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00074855

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISSN

UT WoS

000342763100143

Klíčová slova česky

Biofilní orientace vzdělávání; učitel; subjektivní teorie; výzkum

Klíčová slova anglicky

Biophiled orientation of education; teacher; subjective theory; research

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2015 09:37, Dana Nesnídalová

Anotace

V originále

This paper deals with the subjective theories of a teacher and his degree of inclination to biophiled concept of education. In a broader sense, it is focused on the teacher's understanding and thinking about man and his place in the world. The paper defines the theoretical framework, presents research from which we draw and describes the research methodology focused on the mentioned issue. Also, we present the criteria of biophiled orientation of education. The conclusion is devoted to the research results which showed to the teacher's biophiled orientation of education.

Česky

Tento příspěvek se zabývá subjektivními teoriemi učitele a jeho mírou inklinace k biofilní koncepci vzdělávání. V širším slova smyslu je zaměřen na učitelovo chápání a přemýšlení o člověku a jeho postavení ve světě. V příspěvku jsou definovány teoretická východiska, dále výzkumy, ze kterých autorka vychází a je zde rovněž popsána metodologie výzkumného šetření se zaměřením na řešenou problematiku. Zároveň jsou prezentována kritéria biofilní koncepce vzdělávání. Závěr příspěvku je věnován výsledkům výzkumu, které ukázaly na učitelovu biofilní orientaci vzdělávání.

Přiložené soubory