2013
Analysis of Teachers’ Subjective Theories about Biophiled Orientation of Education
VYSTRČIL MARKOVÁ, PetraZákladní údaje
Originální název
Analysis of Teachers’ Subjective Theories about Biophiled Orientation of Education
Název česky
Analýza učitelových subjektivních teorií o biofilně orientovaném vzdělávání
Autoři
VYSTRČIL MARKOVÁ, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Amsterdam, Procedia Social and Behavioral Sciences, Volume 93, od s. 820-824, 5 s. 2013
Nakladatel
Elsevier
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Nizozemské království
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
elektronická verze "online"
Odkazy
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00074855
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISSN
UT WoS
000342763100143
Klíčová slova česky
Biofilní orientace vzdělávání; učitel; subjektivní teorie; výzkum
Klíčová slova anglicky
Biophiled orientation of education; teacher; subjective theory; research
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 26. 3. 2015 09:37, Dana Nesnídalová
V originále
This paper deals with the subjective theories of a teacher and his degree of inclination to biophiled concept of education. In a broader sense, it is focused on the teacher's understanding and thinking about man and his place in the world. The paper defines the theoretical framework, presents research from which we draw and describes the research methodology focused on the mentioned issue. Also, we present the criteria of biophiled orientation of education. The conclusion is devoted to the research results which showed to the teacher's biophiled orientation of education.
Česky
Tento příspěvek se zabývá subjektivními teoriemi učitele a jeho mírou inklinace k biofilní koncepci vzdělávání. V širším slova smyslu je zaměřen na učitelovo chápání a přemýšlení o člověku a jeho postavení ve světě. V příspěvku jsou definovány teoretická východiska, dále výzkumy, ze kterých autorka vychází a je zde rovněž popsána metodologie výzkumného šetření se zaměřením na řešenou problematiku. Zároveň jsou prezentována kritéria biofilní koncepce vzdělávání. Závěr příspěvku je věnován výsledkům výzkumu, které ukázaly na učitelovu biofilní orientaci vzdělávání.