ČTRNÁCTOVÁ, Hana, Hana CÍDLOVÁ, Eva TRNOVÁ, Anna BAYEROVÁ a Gabriela KUBĚNOVÁ. Úroveň vybraných chemických dovedností žáků základních škol a gymnázií. Chemické listy. Praha: Česká společnost chemická, 2013, roč. 107, č. 11, s. 897-905. ISSN 0009-2770.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Úroveň vybraných chemických dovedností žáků základních škol a gymnázií
Název anglicky Standards of Selected Chemical Skills of Primary School Pupils and Grammar School Students
Autoři ČTRNÁCTOVÁ, Hana (203 Česká republika, garant), Hana CÍDLOVÁ (203 Česká republika, domácí), Eva TRNOVÁ (203 Česká republika, domácí), Anna BAYEROVÁ (203 Česká republika) a Gabriela KUBĚNOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání Chemické listy, Praha, Česká společnost chemická, 2013, 0009-2770.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
WWW URL
Impakt faktor Impact factor: 0.196
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00066632
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
UT WoS 000328730000012
Klíčová slova česky základní a střední školy; vzdělávací programy; obecné a speciální chemické dovednosti; dovednostní testy; úroveň dovedností
Klíčová slova anglicky primary schools; grammar schools; educational programs; general and specific chemical skills; tests of skills; level of skills
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2018 15:47.
Anotace
Problematika atraktivity a adekvátnosti školního vyučování přírodovědným předmětům je v současnosti diskutována v mnoha zemích. V České republice kurikulární změny probíhaly v letech 2005–2010, čímž bylo školám umožněno si tvořit své vlastní vzdělávací programy. V rámci výzkumného projektu autorky tohoto článku vytvořily teesty, jejichž cílem je zjišťovat úroveň obecných a specifických dovedností žáků v posledním ročníku základní školy a studentů v předposledním roce studia gymnázia. Článek zpracovává výsledky testování uvedených skupin respondentů.
Anotace anglicky
At present the problems of attractivity and adequacy of school education in natural science is discussed in many countries. In the Czech Republic curriculum changes continued in 2005–2010, which enabled the schools to form their own educational programs. In the frame of a research project, tests were designed for conducting a survey of general and specific chemical skills of pupils in the last year of primary schools and of students in the last but one year of grammar schools. This article reports about results of testing the respondents mentioned above.
Návaznosti
GAP407/10/0514, projekt VaVNázev: Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
Investor: Grantová agentura ČR, Dovednosti žáků v biologii, geografii a chemii: výzkum zamýšleného, realizovaného a osvojeného kurikula na počátku implementace kurikulární reformy
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 22:49