2013
REFLEXE MODERNÍCH NÁRODNÍCH DĚJIN NA POŠTOVNÍCH ZNÁMKÁCH: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ
ŠTĚPÁNEK, KamilZákladní údaje
Originální název
REFLEXE MODERNÍCH NÁRODNÍCH DĚJIN NA POŠTOVNÍCH ZNÁMKÁCH: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ
Název anglicky
Reflection of national history on postage stals : from the historical source to media education
Autoři
ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 27/2013/2, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1211-6068
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
60101 History
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00070813
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova anglicky
history teaching; didactics of history; postage stamps; propaganda; medial education;
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2015 17:58, PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
V originále
Text analyzuje didaktické a metodické aspekty uplatnění poštovních známek v edukačním procesu. Poštovní známky jsou podobně jako např. plakáty historickým pramenem reflektujícím zejména moderní (národní) dějiny. Na základě vhodného výběru lze jejich prostřednictvím v dějepisné výuce výstižně a účinně vysvětlovat zejména mechanismy propagandy. Popsaným postupem vzniká účinné alternativní edukatívní médium posilující především mezipředmětovou kooperaci školní dějepis – mediální výchova.
Anglicky
The text analyses the didactics and methodical aspects of the application of postage stamps in the educational process. Like posters, postage stamps are historical source reflecting especially modern (national) history. On the basis of appropriate selection it is possible to concisely and effectively explain the mechanism of propaganda within history teaching. With the procedure described arises effective alternative educational medium strengthening cross-curricular cooperation – school history – media education.