J 2013

REFLEXE MODERNÍCH NÁRODNÍCH DĚJIN NA POŠTOVNÍCH ZNÁMKÁCH: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ

ŠTĚPÁNEK, Kamil

Základní údaje

Originální název

REFLEXE MODERNÍCH NÁRODNÍCH DĚJIN NA POŠTOVNÍCH ZNÁMKÁCH: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ

Název anglicky

Reflection of national history on postage stals : from the historical source to media education

Autoři

ŠTĚPÁNEK, Kamil (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 27/2013/2, Brno, Masarykova univerzita, 2013, 1211-6068

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

60101 History

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00070813

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova anglicky

history teaching; didactics of history; postage stamps; propaganda; medial education;

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 18. 2. 2015 17:58, PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.

Anotace

V originále

Text analyzuje didaktické a metodické aspekty uplatnění poštovních známek v edukačním procesu. Poštovní známky jsou podobně jako např. plakáty historickým pramenem reflektujícím zejména moderní (národní) dějiny. Na základě vhodného výběru lze jejich prostřednictvím v dějepisné výuce výstižně a účinně vysvětlovat zejména mechanismy propagandy. Popsaným postupem vzniká účinné alternativní edukatívní médium posilující především mezipředmětovou kooperaci školní dějepis – mediální výchova.

Anglicky

The text analyses the didactics and methodical aspects of the application of postage stamps in the educational process. Like posters, postage stamps are historical source reflecting especially modern (national) history. On the basis of appropriate selection it is possible to concisely and effectively explain the mechanism of propaganda within history teaching. With the procedure described arises effective alternative educational medium strengthening cross-curricular cooperation – school history – media education.