C 2013

Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí - zaměření na kurikulum, individuální vzdělávací plán a týmovou spolupráci

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Teorie a praxe ve vývoji inkluzivní školy u nás a v zahraničí - zaměření na kurikulum, individuální vzdělávací plán a týmovou spolupráci

Název anglicky

Theory and Practice in the Inclusive School Development in the Country and Abroad - Focus on the Curriculum, Individual Education Plan and Teamwork

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 35-49, 15 s. 2013

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00071090

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-246-8

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; žák se speciálními vzdělávací i potřebami; inkluzivní vzdělávací programy; speciálněpedagogická podpora; inkluzivní didaktika; individuální vzdělávací plán; týmová spolupráce; asistent pedagoga; školní speciální pedagog

Klíčová slova anglicky

inclusive education; pupil with special educational needs; inclusive educational programmes; special education support; inclusive didactics; individual education plan; teamwork; assistant teacher; special education teacher
Změněno: 21. 3. 2014 11:24, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

Kapitola se věnuje problematice inkluzivního vzdělávání ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Vychází ze zahraničních teorií o výkladu pojmu inkluze a inkluzivního vzdělávání, konfrontuje názory teoretických odborníků z vysokých škol s praktickými zkušenostmi pedagogů ze škol u nás a v zahraničí, a to na téma vývoje inkluzivní školy se zaměřením na kurikulum, vize školy, individuální vzdělávací plán a týmovou spolupráci v inkluzivní třídě se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami s intaktními spolužáky. Prezentované názory jsou prokládány jak současnou platnou legislativou v ČR, tak příklady z praxe získané na základě výzkumného šetření na málotřídní škole.

Anglicky

Chapter deals with the issue of inclusive education in mainstream schools. Based on foreign theories about the interpretation of the concept of inclusion and inclusive education confronts the theoretical opinions of academics with practical experience of teachers from schools in the country and abroad, on the development of inclusive schools with a focus on curriculum, school visions, individual education plan and team cooperation in the inclusive classroom with pupils with special educational needs with intact classmates. Presented opinions are interleaved both with the current legislation in the Czech Republic and examples of practice based on research on small schools.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání