KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Jiří HAVEL a Hana FILOVÁ. Hodnoty a principy inkluze v primárním vzdělávání. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 51-61. ISBN 978-80-7315-246-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Hodnoty a principy inkluze v primárním vzdělávání
Název anglicky The Values and Principles of Inclusion in Primary Education
Autoři KRATOCHVÍLOVÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí), Jiří HAVEL (203 Česká republika, domácí) a Hana FILOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 51-61, 11 s. 2013.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071093
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-246-8
Klíčová slova česky inkluze; škola pro všechny; školní vzdělávací program; hodnoty inkluze; principy inkluze; indikátory inkluze; respekt
Klíčová slova anglicky inclusion; school for all; school educational programme; inclusive values; inclusive principles; indicators of inclusion; respect
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 5. 3. 2014 15:22.
Anotace
V kapitole seznamujeme čtenáře s vybranými výsledky řešení dílčího úkolu výzkumného záměru PdF MU MSM0021622443 Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Zaměřujeme se na pojetí hodnot a principů v teorii inkluzivního vzdělávání a na hodnotovou dimenzi inkluze v praxi prvního stupně základních škol. Cílem výzkumu je porovnání záměrů inkluze v ŠVP vybraných škol s reálným stavem ve výuce na základě pozorování prostřednictvím sledování vybraných indikátorů.
Anotace anglicky
The chapter introduces the reader with selected results of the sub-task research project as a part of the research project MSM0021622443 Special Needs of Pupils in the Context of the Framework Educational Programme for Basic Education. We focus on the concept of values and principles in the theory of inclusive education and the value dimension of inclusion in primary school practice. The research objective is to compare inclusive intentions from school educational programmes in selected schools with the real situation in the classroom based on observations by monitoring selected indicators.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 31. 7. 2024 05:17