2013
Přístupy učitelů k nadaným žákům
ŠŤÁVA, JanZákladní údaje
Originální název
Přístupy učitelů k nadaným žákům
Název anglicky
Teachers' Approaches to Gifted Learners
Autoři
ŠŤÁVA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 103-120, 18 s. 2013
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00071097
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-246-8
Klíčová slova česky
nadaný žák; legislativní základy práce s nadanými žáky; přístupy učitelů k nadaným žákům; mravní dimenze povolání; učitelská způsobilost; etika v práci učitele; učitel a žáci se speciálními potřebami vzdělávání
Klíčová slova anglicky
gifted learner; legislative framework for work with gifted learners; teachers‘ approaches to gifted learners; moral dimension of the profession; code of ethics; ethics in the work of teachers; teacher and pupils with special educational needs
Změněno: 25. 3. 2014 18:25, PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
V originále
Kapitola se zabývá problematikou přístupů učitelů ke vzdělávání nadaných žáků a současně se též dotýká v této souvislosti mravní dimenze učitelské profese, poukazujíc na některé etické aspekty práce učitele. Uvádí též některé etické aspekty práce učitele se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Při výzkumném řešení bylo použito metody rozhovoru a dotazníků.
Anglicky
The chapter deals with the teacher‘s approaches to education of gifted learners, and also the moral dimension of the teaching profession, pointing out some of the ethical aspects of the teacher’s work. Some of the ethical aspects of being a teacher of pupils with special educational needs are also mentioned. In the research the solutions were used the methods of the interview and questionnaires.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|