ŠŤÁVA, Jan. Přístupy učitelů k nadaným žákům. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 103-120. ISBN 978-80-7315-246-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Přístupy učitelů k nadaným žákům
Název anglicky Teachers' Approaches to Gifted Learners
Autoři ŠŤÁVA, Jan (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 103-120, 18 s. 2013.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071097
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-246-8
Klíčová slova česky nadaný žák; legislativní základy práce s nadanými žáky; přístupy učitelů k nadaným žákům; mravní dimenze povolání; učitelská způsobilost; etika v práci učitele; učitel a žáci se speciálními potřebami vzdělávání
Klíčová slova anglicky gifted learner; legislative framework for work with gifted learners; teachers‘ approaches to gifted learners; moral dimension of the profession; code of ethics; ethics in the work of teachers; teacher and pupils with special educational needs
Změnil Změnil: PaedDr. Jan Šťáva, CSc., učo 885. Změněno: 25. 3. 2014 18:25.
Anotace
Kapitola se zabývá problematikou přístupů učitelů ke vzdělávání nadaných žáků a současně se též dotýká v této souvislosti mravní dimenze učitelské profese, poukazujíc na některé etické aspekty práce učitele. Uvádí též některé etické aspekty práce učitele se žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. Při výzkumném řešení bylo použito metody rozhovoru a dotazníků.
Anotace anglicky
The chapter deals with the teacher‘s approaches to education of gifted learners, and also the moral dimension of the teaching profession, pointing out some of the ethical aspects of the teacher’s work. Some of the ethical aspects of being a teacher of pupils with special educational needs are also mentioned. In the research the solutions were used the methods of the interview and questionnaires.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 3. 9. 2024 01:21