OPATŘILOVÁ, Dagmar. Komparativní analýza inkluzivního vzdělávání žáků s tělesným postižením v základních školách. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 249-268. ISBN 978-80-7315-246-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komparativní analýza inkluzivního vzdělávání žáků s tělesným postižením v základních školách
Název anglicky Comparative Analysis of Inclusive Education of Students with Physical Disabilities in Elementary Schools
Autoři OPATŘILOVÁ, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII, od s. 249-268, 20 s. 2013.
Nakladatel Paido
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071107
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-246-8
Klíčová slova česky žák s tělesným postižením; inkluze; základní škola; speciální vzdělávací potřeby; motorika; kompenzační pomůcky; komunikace; asistent pedagoga; kognitivní schopnosti; podpora inkluzivního vzdělávání; výzkumný projekt
Klíčová slova anglicky student with physical disability; inclusion; elementary school; special educational needs; motor skills; assistive technology; communication; teaching assistant; cognitive abilities; support of inclusive education; research project
Změnil Změnila: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., učo 25302. Změněno: 6. 3. 2014 07:18.
Anotace
Kapitola se zabývá integrací žáků s tělesným postižením v základních školách se zaměřením na vybrané okruhy inkluzivního vzdělávání. V úvodu stručně charakterizujeme teoretická východiska, stěžejní část kapitoly se zabývá komparací vybraných aspektů ze dvou výzkumných projektů autorky realizovaných v letech 2009 a 2012.
Anotace anglicky
The chapter deals with the integration of pupils with physical disabilities in elementary schools, focusing on selected areas of inclusive education. The introduction briefly summarizes the theoretical background, the fundamental part of the chapter deals with the comparison of selected aspects of two research projects of the author carried out in 2009 and 2012.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 14:32