C 2013

Podpora komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností pedagogem běžné základní školy

KLENKOVÁ, Jiřina a Veronika GIRGLOVÁ

Základní údaje

Originální název

Podpora komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností pedagogem běžné základní školy

Název anglicky

Support of Communicative Competences of Students with Impaired Communication Abilities by Teachers at Primary Schools

Autoři

KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika GIRGLOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. od s. 227-236, 10 s. 2013

Nakladatel

Paido

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00071136

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-7315-245-1

Klíčová slova česky

integrace; žák s narušenou komunikační schopností; komunikativní kompetence; podpora komunikativních kompetencí; speciální vzdělávací potřeby; poskytování podpory speciálních vzdělávacích potřeb

Klíčová slova anglicky

integration; pupil with impaired communication ability; communicative competences; support of communication and communicative competences; special educational needs; providing support for pupils with special educational needs

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2014 10:26, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola se primárně zaměřuje na oblast poskytování potřebné logopedické intervence žákům integrovaným pro narušenou komunikační schopností na běžných typech základních škol České republiky. Zaobírá se podporou i následným rozvojem komunikativních kompetencí těchto integrovaných žáků. A to v kontextu výchovně vzdělávacího procesu z pohledu pedagoga participujícího na integraci těchto žáků s narušenou komunikační schopností, který jim současně poskytuje potřebnou speciálně vzdělávací podporu nezbytnou pro rozvoj mnohdy neadekvátně rozvinutých komunikativních kompetencí. V kapitole jsou shrnuty informace dílčích výsledků výzkumného šetření zaměřeného na analýzu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu s podporu jejich komunikativních kompetencí v ohledu s naplňováním jejich individuálních speciálních vzdělávacích potřeb.

Anglicky

This chapter focuses on the issues of providing speech intervention for pupils with impaired communication ability, who are educated in current types of primary schools of the Czech Republic. In particular on support and consecutive development of their communicative competences in teacher education process, who participates in the integrated education of children with impaired communication abilities and provides them the necessary special educational support, that is necessary for successful performance of school duties and development of their communicative competences. This chapter summarizes the preliminary results of an investigation, that led to the analysis of pupils with special educational needs in regard of support of theirs communicative competences in filling their individual special educational needs.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání