2013
Podpora komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností pedagogem běžné základní školy
KLENKOVÁ, Jiřina a Veronika GIRGLOVÁZákladní údaje
Originální název
Podpora komunikativních kompetencí žáků s narušenou komunikační schopností pedagogem běžné základní školy
Název anglicky
Support of Communicative Competences of Students with Impaired Communication Abilities by Teachers at Primary Schools
Autoři
KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Veronika GIRGLOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. od s. 227-236, 10 s. 2013
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00071136
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-245-1
Klíčová slova česky
integrace; žák s narušenou komunikační schopností; komunikativní kompetence; podpora komunikativních kompetencí; speciální vzdělávací potřeby; poskytování podpory speciálních vzdělávacích potřeb
Klíčová slova anglicky
integration; pupil with impaired communication ability; communicative competences; support of communication and communicative competences; special educational needs; providing support for pupils with special educational needs
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2014 10:26, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
Kapitola se primárně zaměřuje na oblast poskytování potřebné logopedické intervence žákům integrovaným pro narušenou komunikační schopností na běžných typech základních škol České republiky. Zaobírá se podporou i následným rozvojem komunikativních kompetencí těchto integrovaných žáků. A to v kontextu výchovně vzdělávacího procesu z pohledu pedagoga participujícího na integraci těchto žáků s narušenou komunikační schopností, který jim současně poskytuje potřebnou speciálně vzdělávací podporu nezbytnou pro rozvoj mnohdy neadekvátně rozvinutých komunikativních kompetencí. V kapitole jsou shrnuty informace dílčích výsledků výzkumného šetření zaměřeného na analýzu vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu s podporu jejich komunikativních kompetencí v ohledu s naplňováním jejich individuálních speciálních vzdělávacích potřeb.
Anglicky
This chapter focuses on the issues of providing speech intervention for pupils with impaired communication ability, who are educated in current types of primary schools of the Czech Republic. In particular on support and consecutive development of their communicative competences in teacher education process, who participates in the integrated education of children with impaired communication abilities and provides them the necessary special educational support, that is necessary for successful performance of school duties and development of their communicative competences. This chapter summarizes the preliminary results of an investigation, that led to the analysis of pupils with special educational needs in regard of support of theirs communicative competences in filling their individual special educational needs.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|