2013
Analýza přístupů k rozvoji sociálního užití komunikačních dovedností žáků s mentálním postižením
KLENKOVÁ, Jiřina a Petr KOPEČNÝZákladní údaje
Originální název
Analýza přístupů k rozvoji sociálního užití komunikačních dovedností žáků s mentálním postižením
Název anglicky
Analysis of Approaches to Development of Social Use of Communication Skills in Pupils with Intellectual Disabilities
Autoři
KLENKOVÁ, Jiřina (203 Česká republika, garant, domácí) a Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. od s. 249-256, 8 s. 2013
Nakladatel
Paido
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00071138
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-245-1
Klíčová slova česky
mentální postižení; komunikační schopnost; pragmatická jazyková rovina; sociální služby
Klíčová slova anglicky
intellectual disability; communication skills; pragmatic language level; social services
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 3. 2014 09:47, doc. PaedDr. Jiřina Klenková, Ph.D.
V originále
Kapitola se zabývá narušenou komunikační schopností žáků se zdravotním postižením, kteří žijí v pobytových zařízeních sociálních služeb. U cílové skupiny jedinců v domovech pro osoby se zdravotním postižením lze hovořit o diagnóze symptomatických poruch řeči, které jsou nezřídka ve speciálně pedagogické logopedické teorii i praxi opomíjeny. Kapitola se orientuje na poskytování logopedické intervence v zařízeních sociálních služeb a prezentuje údaje získané z realizovaného výzkumného šetření. Sběr dat byl uskutečněn technikou nestandardizovaného dotazníku vlastní konstrukce. Příspěvek je zaměřen na analýzu sociální aplikace komunikace a podněcování komunikačního záměru žáků s mentálním postižením v sociálních službách.
Anglicky
The chapter deals with communication disorders of pupils with disabilities who live in residential settings. The target group of individuals in institutions for persons with disabilities, we can talk about the diagnosis of symptomatic speech disorders, which are often neglected in special education speech therapy theory and practice. This chapter therefore focuses on providing speech therapy in residential settings and presents data obtained from the research. We used the technique of non-standardized questionnaire of own design. The chapter focuses on the analysis of social communication applications and stimulation of communicative intention of pupils with intellectual disabilities in residential care settings.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|