Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1160264, author = {Švec, Vlastimil and Krátká, Jana and Kubiatko, Milan and Pravdová, Blanka}, address = {Ústí nad Labem}, booktitle = {Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV: Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti}, editor = {Círus. L.}, keywords = {tacit knowledge; subjective theory of teaching; qualitative research}, howpublished = {paměťový nosič}, language = {cze}, location = {Ústí nad Labem}, isbn = {978-80-7414-602-2}, pages = {553-557}, publisher = {Univerzita J.E.Purkyně}, title = {Výzkum tacitních znalostí jako východisko zefektivnění pedagogické praxe studentů učitelství}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1160264 AU - Švec, Vlastimil - Krátká, Jana - Kubiatko, Milan - Pravdová, Blanka PY - 2013 TI - Výzkum tacitních znalostí jako východisko zefektivnění pedagogické praxe studentů učitelství PB - Univerzita J.E.Purkyně CY - Ústí nad Labem SN - 9788074146022 KW - tacit knowledge KW - subjective theory of teaching KW - qualitative research N2 - Pojem tacitní znalosti se dostává do české pedagogiky pomalu. Přitom tacitní znalosti jsou významným předpokladem toho, jak učitel jedná v rozmanitých pedagogických situacích. V připravovaném výzkumu, podpořeným grantovým projekt GA ČR (13-200496), vycházíme z předpokladu, že tacitní znalosti: a) zahrnují dvě základní složky: kognitivní (mentální obraz praktické činnosti) a nonkognitivní (vnitřní motivace studenta k této činnosti), b) odvíjejí se ze studentovy subjektivní teorie výuky, c) utvářejí se zejména v neočekávaných pedagogických situacích, s nimiž se student na praxi setkává, d) facilitují studentské sebereflexe a sdílení zkušeností studentů se zkušeným učitelem (mentorem). Z těchto předpokladů vychází design našeho kvalitativního výzkumu. ER -
ŠVEC, Vlastimil, Jana KRÁTKÁ, Milan KUBIATKO a Blanka PRAVDOVÁ. Výzkum tacitních znalostí jako východisko zefektivnění pedagogické praxe studentů učitelství. In Círus. L. \textit{Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV: Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti}. Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně, 2013, s.~553-557. ISBN~978-80-7414-602-2.
|