2013
Trends in foreign language didactics research: a thematic analysis of Ph.D. dissertations from the Czech Republic and abroad (2006-2012)
TŮMA, František a Michaela PÍŠOVÁZákladní údaje
Originální název
Trends in foreign language didactics research: a thematic analysis of Ph.D. dissertations from the Czech Republic and abroad (2006-2012)
Autoři
TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí)
Vydání
The New Educational Review, 2013, 1732-6729
Další údaje
Jazyk
angličtina
Typ výsledku
Článek v odborném periodiku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Polsko
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Odkazy
Impakt faktor
Impact factor: 0.149 v roce 2012
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00071283
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
Klíčová slova česky
didaktika cizích jazyků; výzkum; tematická analýza; disertace
Klíčová slova anglicky
foreign language didactics; research; thematic analysis; Ph.D. dissertations
Příznaky
Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2014 13:38, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
Anotace
V originále
The aim of this study is to present the results of analyses of Ph.D. dissertations defended abroad and in the Czech Republic in the years 2006–2012 in the field of foreign language didactics. Building on a body of previous work, methodological background for a meta-analysis of topics of Ph.D. dissertations defended in selected countries abroad as well as for an analysis of Ph.D. dissertations defended in the Czech Republic is presented. The results are then discussed and compared. We conclude that the range of topics addressed in the Czech dissertations does not significantly differ from the state of art abroad, although some areas, such as language learners, seem to be under-researched in the Czech Republic.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaV |
|