J 2013

Trends in foreign language didactics research: a thematic analysis of Ph.D. dissertations from the Czech Republic and abroad (2006-2012)

TŮMA, František a Michaela PÍŠOVÁ

Základní údaje

Originální název

Trends in foreign language didactics research: a thematic analysis of Ph.D. dissertations from the Czech Republic and abroad (2006-2012)

Autoři

TŮMA, František (203 Česká republika, garant, domácí) a Michaela PÍŠOVÁ (203 Česká republika, domácí)

Vydání

The New Educational Review, 2013, 1732-6729

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Článek v odborném periodiku

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Polsko

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Odkazy

Impakt faktor

Impact factor: 0.149 v roce 2012

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00071283

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

Klíčová slova česky

didaktika cizích jazyků; výzkum; tematická analýza; disertace

Klíčová slova anglicky

foreign language didactics; research; thematic analysis; Ph.D. dissertations

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 1. 4. 2014 13:38, doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.

Anotace

V originále

The aim of this study is to present the results of analyses of Ph.D. dissertations defended abroad and in the Czech Republic in the years 2006–2012 in the field of foreign language didactics. Building on a body of previous work, methodological background for a meta-analysis of topics of Ph.D. dissertations defended in selected countries abroad as well as for an analysis of Ph.D. dissertations defended in the Czech Republic is presented. The results are then discussed and compared. We conclude that the range of topics addressed in the Czech dissertations does not significantly differ from the state of art abroad, although some areas, such as language learners, seem to be under-researched in the Czech Republic.

Návaznosti

EE2.3.30.0009, projekt VaV
Název: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci