2013
Učitel - žák; učitelka - žačka = pozitivnější vnímání etické výchovy?
SPURNÁ, MichaelaZákladní údaje
Originální název
Učitel - žák; učitelka - žačka = pozitivnější vnímání etické výchovy?
Název česky
Učitel - žák; učitelka - žačka = pozitivnější vnímání etické výchovy?
Název anglicky
Male teacher - male pupil; female teacher - female pupil = more positive perception of ethics education?
Autoři
SPURNÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
Brno, Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy, od s. 26-29, 4 s. 2013
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Popularizační texty a aktivity
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Kód RIV
RIV/00216224:14210/13:00071318
Organizační jednotka
Filozofická fakulta
ISSN
Klíčová slova česky
etická výchova; gender stereotypní role; pohlaví učitele; postoje; žák 2. stupně ZŠ
Klíčová slova anglicky
attitudes; ethics education; stereotypic role model; teachers sex; lower secondary school pupils
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 10. 7. 2023 13:48, Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D.
V originále
Příspěvek odráží sekundární zjištění z výzkumného šetření postojů žáků 2. stupně ZŠ k vyučovacímu předmětu Etická výchova. Poukazuje na významný vliv učitele coby faktoru v žákovských postojích. Polemikou se dochází k tomu, že vliv má nejen pohlaví učitele, a to přímo u žáků se stejným pohlavím, ale také vlastnosti učitelů, které jsou pro takto orientovaný předmět předpokládající.
Anglicky
The article reflects secondary findings of research into lower secondary school pupils attitudes toward subject Ethics education. It shows significant influence of teacher as a factor of pupils attitudes. It was concluded that not only gender of the teacher has an impact on pupils attitudes, but also teachers qualities are important.
Návaznosti
MUNI/A/0765/2012, interní kód MU |
|