d 2013

Učitel - žák; učitelka - žačka = pozitivnější vnímání etické výchovy?

SPURNÁ, Michaela

Základní údaje

Originální název

Učitel - žák; učitelka - žačka = pozitivnější vnímání etické výchovy?

Název česky

Učitel - žák; učitelka - žačka = pozitivnější vnímání etické výchovy?

Název anglicky

Male teacher - male pupil; female teacher - female pupil = more positive perception of ethics education?

Autoři

SPURNÁ, Michaela (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

Brno, Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy, od s. 26-29, 4 s. 2013

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Popularizační texty a aktivity

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Kód RIV

RIV/00216224:14210/13:00071318

Organizační jednotka

Filozofická fakulta

ISSN

Klíčová slova česky

etická výchova; gender stereotypní role; pohlaví učitele; postoje; žák 2. stupně ZŠ

Klíčová slova anglicky

attitudes; ethics education; stereotypic role model; teachers sex; lower secondary school pupils

Štítky

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 10. 7. 2023 13:48, Mgr. et Mgr. Michaela Spurná, Ph.D.

Anotace

V originále

Příspěvek odráží sekundární zjištění z výzkumného šetření postojů žáků 2. stupně ZŠ k vyučovacímu předmětu Etická výchova. Poukazuje na významný vliv učitele coby faktoru v žákovských postojích. Polemikou se dochází k tomu, že vliv má nejen pohlaví učitele, a to přímo u žáků se stejným pohlavím, ale také vlastnosti učitelů, které jsou pro takto orientovaný předmět předpokládající.

Anglicky

The article reflects secondary findings of research into lower secondary school pupils attitudes toward subject Ethics education. It shows significant influence of teacher as a factor of pupils attitudes. It was concluded that not only gender of the teacher has an impact on pupils attitudes, but also teachers qualities are important.

Návaznosti

MUNI/A/0765/2012, interní kód MU
Název: Celoživotní učení v institucionálních souvislostech
Investor: Masarykova univerzita, Celoživotní učení v institucionálních souvislostech, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty