KOTÁSEK, Josef. Srovnávací reklama bez srovnání? In VŠE Praha. Aktuální problémy práva v podnikatelském prostředí ČR a EU - sborník abstraktů (hlavní sborník v tisku). 1. vyd. Praha: TROAS, s.r.o., 2013, s. 43-140. ISBN 978-80-904595-9-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Srovnávací reklama bez srovnání?
Název česky Srovnávací reklama bez srovnání?
Název anglicky Comparative advertising without comparison?
Autoři KOTÁSEK, Josef.
Vydání 1. vyd. Praha, Aktuální problémy práva v podnikatelském prostředí ČR a EU - sborník abstraktů (hlavní sborník v tisku), s. 43-140, 2013.
Nakladatel TROAS, s.r.o.
Další údaje
Typ výsledku Stať ve sborníku
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-904595-9-5
Klíčová slova česky srovnávací reklama, klamavá reklama, spotřebitel, cenová srovnávací reklama
Klíčová slova anglicky comparative advertising, misleading advertising, consumer, comparative price advertising
Změnil Změnil: doc. JUDr. Josef Kotásek, Ph.D., učo 1122. Změněno: 26. 3. 2014 14:30.
Anotace
Příspěvek se zabývá transpozicí směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES, o klamavé a srovnávací reklamě do českého soukromého práva. Srovnávací reklama je pojata jako reklama, která přímo či nepřímo identifikuje jiného soutěžitele, jeho zboží či služby. Klasifikace reklamy jako „srovnávací“ je variabilní a otevírá se různým interpretacím. Zvláštní pozornost je proto třeba věnovat legální definici o srovnávací reklamě, ke které existuje řada významných a přínosných rozhodnutí ESD. Autor obhajuje restriktivní interpretaci této legální definice, která vychází z toho, že komparace (nikoliv pouze identifikace jiného soutěžitele) je imanentní a přirozenou součástí každé srovnávací reklamy.
Anotace česky
Příspěvek se zabývá transpozicí směrnice Evropského parlamentu a Rady 2006/114/ES, o klamavé a srovnávací reklamě do českého soukromého práva. Srovnávací reklama je pojata jako reklama, která přímo či nepřímo identifikuje jiného soutěžitele, jeho zboží či služby. Klasifikace reklamy jako „srovnávací“ je variabilní a otevírá se různým interpretacím. Zvláštní pozornost je proto třeba věnovat legální definici o srovnávací reklamě, ke které existuje řada významných a přínosných rozhodnutí ESD. Autor obhajuje restriktivní interpretaci této legální definice, která vychází z toho, že komparace (nikoliv pouze identifikace jiného soutěžitele) je imanentní a přirozenou součástí každé srovnávací reklamy.
Anotace anglicky
Author deals with the transposition of directive 2006/114/EC of the European Parliament and of the council concerning misleading and comparative advertising into the Czech private law. Comparative Advertising is any form of advertising, which, explicitly or implicitly, identifies a competitor or goods or services offered by a competitor. The test for determining whether a advertisement is “comparative” or not is open to different interpretations. Therefore special consideration should be given to the legal definition of comparative advertising where significant case law has been developed by the Court of Justice of the European Union. Author defends the restrictive interpretation of the given legal definition, which labours under the foundation that a comparison (not only the identification of another competitor) is an immanent and natural part of every comparative advertisement.
Návaznosti
MUNI/A/0808/2012, interní kód MUNázev: Rozhodovací činnost zahraničních soudů ve věcech nároků z nekalé soutěže IV (Akronym: RČ IV)
Investor: Masarykova univerzita, Rozhodovací činnost zahraničních soudů ve věcech nároků z nekalé soutěže IV, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 26. 4. 2024 11:30