GIRGLOVÁ, Veronika. Komunikativní kompetence žáků s narušenou komunikační schopností v základním vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 214 s. ISBN 978-80-210-6401-0.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Komunikativní kompetence žáků s narušenou komunikační schopností v základním vzdělávání
Název česky Komunikativní kompetence žáků s narušenou komunikační schopností v základním vzdělávání
Název anglicky The Communicative Competences of Pupils with Impaired Communication Ability in Primary Education
Autoři GIRGLOVÁ, Veronika (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, 214 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071575
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6401-0
Klíčová slova česky žák s narušenou komunikační schopností; integrace; základní vzdělávání; speciální vzdělávací potřeby; inkluzivní prostředí; zdravotní postižení
Klíčová slova anglicky The pupil with impaired communication ability; integration; the primary education; teh special educational needs; the inclusive environment; health disability
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Mgr. Veronika Včelíková, Ph.D., učo 136394. Změněno: 27. 3. 2014 09:16.
Anotace
Tématem monografie je analýza stavu a podpory komunikativních kompetencí v průběhu výchovně vzdělávacího procesu u žáků s narušenou komunikační schopností v kontextu se vzdělávací oblastí Jazyk a jazyková komunikace, která vyplývá z Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. V tomto ohledu jsou prezentovány názory a zkušenosti pedagogů, kteří pracují s integrovanými žáky s narušenou komunikační schopností v průběhu výchovně vzdělávacího procesu v prostředí běžných základních škol, ale i v rámci logopedických tříd. V textu jsou tedy zohledněny obě formy integrace, a to skupinové i individuální. V empirické části je prezentováno hlavní šetření, které bylo realizováno v České republice a šetření komplementární uskutečněné v Německé spolkové zemi Baden-Württemberg. Celá výzkumná část reflektuje zkušenosti a názory pedagogů s výskytem obtíží žáků s narušenou komunikační schopností v průběhu výuky stran komunikativních kompetencí.
Anotace anglicky
The aim of this publication is to mapped out the research survey, which was carried out to verify the condition and support of communicative competences of pupils with impaired communication ability in mainstream education with regard to the issue of educational area of Language and language communication, which is based on The Framework Educational Programme of Primary Education, from the perspective of educators. In this regard are in the text presented views and experiences of teachers who works with integrated pupils with impaired communication abilities during the educational process in an ordinary primary schools, but also in speech therapy classes. Therefore are in the work mentioned and considered both forms of individual and group integration. The main research was carried out in the Czech Republic, and the complementary research took place in the state of Baden-Württemberg. The whole empirical part reflects the experiences and opinions of teachers to difficulties of students with impaired communication abilities during educational proces in regard to communicative competence.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 4. 10. 2024 21:50