Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1162364, author = {Tomeš, Zdeněk}, article_number = {4}, keywords = {railway; liberalization; competition; subsidies.}, language = {cze}, issn = {1801-7118}, journal = {Scientia et Societas}, title = {Analýza vlivu liberalizace železničního trhu na hospodaření Českých drah}, url = {http://www.sets.cz}, volume = {IX.}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1162364 AU - Tomeš, Zdeněk PY - 2013 TI - Analýza vlivu liberalizace železničního trhu na hospodaření Českých drah JF - Scientia et Societas VL - IX. IS - 4 SP - 194-206 EP - 194-206 PB - Newton College a.s. SN - 18017118 KW - railway KW - liberalization KW - competition KW - subsidies. UR - http://www.sets.cz N2 - Česká železnice prochází procesem liberalizace trhu. V roce 2003 došlo k oddělení železniční infrastruktury do vlastnictví nezávislého manažera infrastruktury Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) a k umožnění vstupu dalších železničních dopravců na existující železniční síť. Od té doby došlo k rozvoji konkurence na české železnici, kdy na českém trhu aktivně působí řada nezávislých operátorů. Ovšem i nadále si dominantní postavení na trhu udržují České Dráhy (ČD), jejichž tržní podíl v roce 2011 na trhu nákladní železniční dopravy činil 76,2% a na trhu železniční osobní dopravy 98,6% (SŽDC 2011). Zdálo by se, že díky této dominanci by České Dráhy neměly mít se vznikající konkurencí zásadnější problémy. Ovšem situace na trhu železniční dopravy je složitější. Nově vznikající konkurence se etabluje především v nejatraktivnějších tržních segmentech, kterými jsou celovlakové přepravy v nákladní dopravě a trasa Praha-Ostrava v dopravě osobní. Proto je zajímavou otázkou, jak dalece se tyto trendy promítají do hospodaření Českých Drah. Cílem tohoto článku je analýza dopadu liberalizace na hospodaření Českých Drah. ER -
TOMEŠ, Zdeněk. Analýza vlivu liberalizace železničního trhu na hospodaření Českých drah. \textit{Scientia et Societas}. Newton College a.s., 2013, IX., č.~4, s.~194-206. ISSN~1801-7118.
|