2013
Kvalita vzdělávacích aktivit pro děti do tří let
GRŮZOVÁ, LucieZákladní údaje
Originální název
Kvalita vzdělávacích aktivit pro děti do tří let
Název česky
Kvalita vzdělávacích aktivit pro děti do tří let
Název anglicky
Quality of educational activities for children before age of three
Autoři
Vydání
Zlín, od s. 52-61, 10 s. 2013
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Stať ve sborníku
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7454-293-0
Klíčová slova česky
předškolní (preprimární) pedagogika, rané dětství, vzdělávací aktivita pro děti do tří let
Klíčová slova anglicky
preprimary pedagogy, early childhood, educational activities for children before age of free, video study
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 17. 3. 2014 20:28, Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D.
V originále
Příspěvek se zabývá výzkumem na hranici preprimární pedagogiky a raného dětství, fenoménu vzdělávacích aktivit dětí do tří. Jde o oblast rychle se v českém prostředí rozvíjející. Výzkum vzdělávacích aktivit pro děti do tří let si klade za cíl popsat tento jev z hlediska procesů, které v něm probíhají, a ukázat, jestli se může zařadit do oblasti pedagogiky. Článek přibližuje teoretická východiska, terminologické otázky, cíle práce, metodologii a výsledky dosavadního výzkumu.
Anglicky
Educational activities for children before age of three can be included in preprimary pedagogy. Definition of Enrydice (2010) offered a place for this new phenomenon. We speak about model for education and care with main aim of physical and psychical and cognitive and social development. Research targets the quality of educational activities for children before age of three, offered to parents and their children. Methodological design of research is qualitative. Facts are collected by video study of different activities. Current research includes one lesson of Baby signs activity with 2 parents, 1 teacher and 4 babies. The video study was analysed from point of interaction. Findings about communication between parents and children say that parent is in contact with his child for whole lasting activity, parent is connection and conveyor of games and main subject for the child. Teacher determines the main theme and concept of communication and games. Children are not initiators. They absorb adults doing. Video facts hide more findings, that should be analysed from view of background and child s will.