VÍTKOVÁ, Marie a Jana VRATNA. Specifika projektového vyučování na základní škole praktické. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 203-219. ISBN 978-80-210-6515-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifika projektového vyučování na základní škole praktické
Název anglicky Specification of Project Based Learning in Practical Primary Schools
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) a Jana VRATNA (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 203-219, 17 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00071818
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6515-4
Klíčová slova česky žák s lehkým mentálním postižením; základní škola praktická; Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání s přílohou pro žáky lehkým mentálním postižením; projektové vyučování
Klíčová slova anglicky pupils with mild intellectual disabilities; practical primary school; the Framework Educational Programme for Primary Education with the Annex Specifying the Education of Pupils with Mild Intellectual Disabilities; project based leaning
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 16. 2. 2014 15:14.
Anotace
V kapitole je představeno projektové vyučování u žáků s lehkým mentálním postižením. V úvodu je charakterizován žák s mentálním postižením a projektové vyučování s uvedením jeho jednotlivých fází. Ve výzkumném projektu je uvedena kazuistika pěti žáků s lehkým mentálním postižením, kteří se zúčastnili projektového vyučování. První téma bylo zvoleno se zaměřením na vzdělávací oblast Člověk a jeho svět, druhé téma na vzdělávací oblast Český jazyk a literatura, Člověk a jeho svět a Matematika a její aplikace. V závěru je posouzena aktivita jednotlivých žáků v realizovaném projektovém vyučování a jsou vyhodnoceny stanovené výzkumné otázky.
Anotace anglicky
The chapter presents project based learning for pupils with mild intellectual disabilities. The introduction characterizes the students with intellectual disabilities and project based leaning with an indication of its phases. The research project summarizes five case studies of students with mild intellectual disabilities who participated in the project based learning. The first topic was chosen to focus on the educational area Man and His World, the second topic on the Czech Language and Literature, Man and His World and Mathematics and its Applications. In conclusion, the activity of each student during project based learning is assessed and research questions are evaluated.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 08:33