REYES CASTRO, Luis Ignacio, Pratik CHAUDHARI, Jana TŮMOVÁ, Sertac KARAMAN, Emilio FRAZZOLI a Daniela RUS. Incremental Sampling-Based Algorithm for Minimum-Violation Motion Planning. In Proceedings of the IEEE 52nd Annual Conference on Decision and Control (CDC), 2013. Florence, Italy: IEEE, 2013, s. 3217-3224. ISBN 978-1-4673-5717-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1109/CDC.2013.6760374.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Incremental Sampling-Based Algorithm for Minimum-Violation Motion Planning
Autoři REYES CASTRO, Luis Ignacio (840 Spojené státy), Pratik CHAUDHARI (840 Spojené státy), Jana TŮMOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí), Sertac KARAMAN (840 Spojené státy), Emilio FRAZZOLI (840 Spojené státy) a Daniela RUS (840 Spojené státy).
Vydání Florence, Italy, Proceedings of the IEEE 52nd Annual Conference on Decision and Control (CDC), 2013, od s. 3217-3224, 8 s. 2013.
Nakladatel IEEE
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Spojené státy
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Kód RIV RIV/00216224:14330/13:00081960
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-1-4673-5717-3
ISSN 0191-2216
Doi http://dx.doi.org/10.1109/CDC.2013.6760374
UT WoS 000352223503105
Klíčová slova anglicky motion planning; temporal logic; sampling-based planning; formal methods
Štítky core_A, firank_A
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: RNDr. Pavel Šmerk, Ph.D., učo 3880. Změněno: 5. 5. 2016 07:01.
Anotace
This paper studies the problem of control strategy synthesis for dynamical systems with differential constraints to fulfill a given reachability goal specification while satisfying a set of safety rules. Particular attention is devoted to goals that become feasible only if a subset of the safety rules are violated. The proposed algorithm computes a control law, that minimizes the level of unsafety while the desired goal is guaranteed to be reached. This problem is motivated by an autonomous car navigating an urban environment while following rules of the road such as "always travel in right lane" and "do not change lanes frequently". Ideas behind sampling based motion-planning algorithms, such as Probabilistic Road Maps (PRMs) and Rapidly-exploring Random Trees (RRTs), are employed to incrementally construct a finite concretization of the dynamics as a durational Kripke structure. In conjunction with this, a weighted finite automaton that captures the safety rules is used in order to find an optimal trajectory that minimizes the violation of safety rules. We prove that the proposed algorithm guarantees asymptotic optimality, i.e., almost-sure convergence to optimal solutions. We present results of simulation experiments and an implementation on an autonomous urban mobility-on-demand system.
Návaznosti
LH11065, projekt VaVNázev: Řízení a ověřování vlastností komplexních hybridních systémů (Akronym: Řízení a ověřování vlastností komplexních hybridní)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Řízení a ověřování vlastností komplexních hybridních systémů
MUNI/A/0760/2012, interní kód MUNázev: Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace II. (Akronym: FI MAV II.)
Investor: Masarykova univerzita, Rozsáhlé výpočetní systémy: modely, aplikace a verifikace II., DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 4. 5. 2024 12:48