t 2013

Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues.

MATULAYOVÁ, Tatiana a Libor MUSIL

Základní údaje

Originální název

Social Work, Education and Postmodernity. Theory and Studies in Selected Czech, Slovak and Polish Issues.

Název česky

Sociální práce, vzdělávání a postmodernita. Teorie a studie vybraných českých, slovenských a polských otázek.

Autoři

MATULAYOVÁ, Tatiana a Libor MUSIL

Vydání

first. Liberec, 145 s. 55-100-13, 2013

Nakladatel

Technical University of Liberec

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Editorství odborné knihy

Obor

50600 5.6 Political science

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Fakulta sociálních studií

ISBN

978-80-7494-032-3

Klíčová slova česky

sociální práce; modernita; postmodernita; institucionalizace

Klíčová slova anglicky

social work; modernity; postmodernity; institutionalisation

Příznaky

Mezinárodní význam, Recenzováno
Změněno: 29. 4. 2014 15:46, prof. PhDr. Libor Musil, CSc.

Anotace

V originále

The book is devoted to the question: What can be done by schools, students or social work graduates in a postmodern society to ensure that people accept the notion that social work can offer them the expert assistance in solving the problems which the established, institutionalized, disciplines are not concerned? The first part of the book includes a notion of institutionalisation of social work in the postmodern context. The second part presents several studies of social work education in the Czech Republic, Slovakia and Pollen. The authors gather their findings in the areas of intercultural, participative creation of cognition and situational negotiation, which are relevant from the point of view of theoretical notion of postmodern institutionalisation of social work.

Česky

Kniha je věnována otázce: Co mohou školy, studenti nebo absolventi studia sociální práce v postmoderní společnosti udělat, aby lidé získali a uznali představu, že jim sociální pracovníci mohou nabídnout odbornou pomoc s řešením problémů, jimiž se zavedené obory nezabývají? První část nabízí ucelenou představu institucionalizace sociální práce v postmoderních podmínkách. Druhá část obsahuje dílčí studie vzdělávání v sociální práci v České, Slovenské a Polské republice. Jejich autoři přinášejí poznatky o tématech mezikulturní, participativní tvorby poznání a situačního vyjednávání, které jsou relevantní z hlediska teoretických představ o postmoderní institucionalizaci sociální práce.