ŠTĚRBA, Radim a Katarína MINAROVIČOVÁ. Teoretické reflexie výchovy k demokratickému občianstvu na školách. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2013, 217 s. Občanstvo - výchova. ISBN 978-80-223-3534-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teoretické reflexie výchovy k demokratickému občianstvu na školách
Autoři ŠTĚRBA, Radim a Katarína MINAROVIČOVÁ.
Vydání 1. vyd. Bratislava, 217 s. Občanstvo - výchova, 2013.
Nakladatel Univerzita Komenského v Bratislave
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Editorství odborné knihy
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Slovensko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání paměťový nosič (CD, DVD, flash disk)
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-223-3534-8
Klíčová slova česky školství; výchova; občanství; kontext
Klíčová slova anglicky school system, education, citizenship, context
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: PhDr. Mgr. Radim Štěrba, Ph.D., DiS., učo 43487. Změněno: 28. 3. 2014 13:54.
Anotace
Cieľom tejto monografie je komplexne zhodnotiť aspekty výchovy k demokratickému občianstvu s dôrazom na slovenský a český kontext. Výsledky našich analýz sú konfrontované s aktuálnymi zahraničnými výskumami a trendmi vo výučbe výchovy k občianstvu. Vedecká monografia autorského kolektívu sumarizuje filozofické, politické, sociálne a právne aspekty výchovy k občianstvu. Analyzuje zmeny postojov a rozvoj kompetencií učiteľov výchovy k občianstvu a prináša nové poznatky o stratégiách učenia pri utváraní občianstva v škole. Publikácia je určená najmä vedeckovýskumným pracovníkom a pracovníčkam vedeckých a odborných pracovísk rezortuškolstva tak na Slovensku ako aj v Čechách.
Anotace anglicky
The purpose of this monograph is to assess aspects of EDC with an emphasis on Slovak and Czech context. The results of our analysis are confronted with actual foreign research and trends in education education for citizenship. Scientific monograph of authors summarizes the philosophical, political, social and legal aspects of citizenship education. It analyzes the changing attitudes and competence development of teachers in education for citizenship and brings new knowledge of learning strategies in shaping citizenship in school. This publication is intended primarily researchers and scientific workers and professional units rezortuškolstva both in Slovakia and in the Czech Republic.
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:41