NEVĚŘILOVÁ, Zuzana. Annotation Game for Textual Entailment Evaluation. In Alexander F. Gelbukh. 15th International Conference, CICLing 2014, Kathmandu, Nepal, April 6-12, 2014, Proceedings, Part I. Heidelberg: Springer. s. 340-350. ISBN 978-3-642-54905-2. doi:10.1007/978-3-642-54906-9_28. 2014.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Annotation Game for Textual Entailment Evaluation
Autoři NEVĚŘILOVÁ, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Heidelberg, 15th International Conference, CICLing 2014, Kathmandu, Nepal, April 6-12, 2014, Proceedings, Part I, od s. 340-350, 11 s. 2014.
Nakladatel Springer
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 10201 Computer sciences, information science, bioinformatics
Stát vydavatele Německo
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Impakt faktor Impact factor: 0.402 v roce 2005
Kód RIV RIV/00216224:14330/14:00073212
Organizační jednotka Fakulta informatiky
ISBN 978-3-642-54905-2
ISSN 0302-9743
Doi http://dx.doi.org/10.1007/978-3-642-54906-9_28
UT WoS 000342989200028
Klíčová slova anglicky annotation game; paraphrase; textual entailment; natural language generation
Štítky best1, firank_B
Změnil Změnila: RNDr. Zuzana Nevěřilová, Ph.D., učo 3839. Změněno: 26. 4. 2018 08:11.
Anotace
Recognizing textual entailment (RTE) is a well-defined task concerning semantic analysis. It is evaluated against manually annotated collection of pairs hypothesis-text. A pair is annotated true if the text entails the hypothesis and false otherwise. Such collection can be used for training or testing a RTE application only if it is large enough. We present a game which purpose is to collect h-t pairs. It follows a detective story narrative pattern: a brilliant detective and his slower assistant talk about the riddle to reveal the solution to readers. In the game the detective (human player) provides a short story. The assistant (the application) proposes hypotheses the detective judges true, false or non-sense. Hypothesis generation is a rule-based process but the most likely hypotheses that are offered for annotation are calculated from a language model. During generation individual sentence constituents are rearranged to produce syntactically correct sentences. The game is intended to collect data in the Czech language. However, the idea can be applied for other languages. The paper concentrates on description of the most interesting modules from a language-independent point of view as well as the game elements.
Návaznosti
LM2010013, projekt VaVNázev: LINDAT-CLARIN: Institut pro analýzu, zpracování a distribuci lingvistických dat (Akronym: LINDAT-Clarin)
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Projekt LINDAT-Clarin - Vybudování a provoz českého uzlu pan-evropské infrastruktury pro výzkum
MUNI/A/0765/2013, interní kód MUNázev: Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity (Akronym: SKOMU)
Investor: Masarykova univerzita, Zapojení studentů Fakulty informatiky do mezinárodní vědecké komunity, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VF20102014003, projekt VaVNázev: Analýza přirozeného jazyka v prostředí internetu (Akronym: APJI)
Investor: Ministerstvo vnitra ČR, Analýza přirozeného jazyka v prostředí internetu
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 03:27