C 2013

Analýza názorů rodičů na problematiku narušené komunikační schopnosti u žáků mladšího školního věku

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona

Základní údaje

Originální název

Analýza názorů rodičů na problematiku narušené komunikační schopnosti u žáků mladšího školního věku

Název anglicky

Analysis of Parents´ Opinions on Communication Disorders in Primary School Pupils

Autoři

BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 94-102, 9 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072002

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6515-4

Klíčová slova česky

žák mladšího školního věku; komunikační schopnost; narušená komunikační schopnost; rodiče žáků; sociální statut

Klíčová slova anglicky

primary school pupils; communication skills; communication disorders; pupils’ parents; social status

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 11. 2. 2014 16:58, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

Kapitola se zabývá determinanty narušené komunikační schopnosti u žáků mladšího školního věku. Přestože objektivně nemusí být narušení komunikační schopnosti považováno za závažné, je třeba brát v potaz subjektivní hodnocení nedostatků v komunikaci samotným žákem. V kapitole jsou uvedeny závěry výzkumů, v nichž je analyzována problematika narušené komunikační schopnosti u žáků 1. stupně ZŠ z pohledu rodičů.

Anglicky

The chapter focuses on the determinants of communication disorders in primary school pupils. Although the communication disorder may not be considered serious, it is necessary to take into account pupil's subjective perspective of communication deficiencies. The chapter presents research results which analyse parents' opinions on communication disorders in primary school pupils.

Návaznosti

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Název: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty