C 2013

Význam komunikace v rámci inkluze žáka se sluchovým postižením

PITNEROVÁ, Pavla

Basic information

Original name

Význam komunikace v rámci inkluze žáka se sluchovým postižením

Name (in English)

The Importance of Communication in the Inclusion of Pupils with Hearing Impairments

Authors

PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, p. 112-121, 10 pp. 2013

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/13:00072005

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6515-4

Keywords (in Czech)

komunikace; komunikační kompetence; škola; vzdělávání žáka se sluchovým postižením

Keywords in English

communication; communication skills; school; teaching pupils with hearing impairments

Tags

Reviewed
Změněno: 13/2/2014 10:53, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Abstract

V originále

V průběhu let 2007 až 2010 byly provedeny výzkumy, které hledaly odpovědi na otázku, jak jsou učitelé a budoucí učitelé připraveni na začleňování žáků se zdravotním postižením do škol hlavního vzdělávacího proudu, konkrétně na integraci žáků se sluchovým postižením. Z výsledků šetření obsahuje tento text ty, které se týkají právě komunikace a možného ohrožení osvojování komunikačních kompetencí u žáků se sluchovým postižením.

In English

Research projects focused on answering the question to what extent teachers and intended teachers are prepared for the inclusion of pupils with disabilities into mainstream schools, specifically pupils with hearing impairments, were carried out from 2007 to 2010. The paper contains results related to communication and possible risks for communication skills development in pupils with hearing impairments.

Links

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Name: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Acronym: IIV)
Investor: Masaryk University, Category A