Detailed Information on Publication Record
2013
Význam komunikace v rámci inkluze žáka se sluchovým postižením
PITNEROVÁ, PavlaBasic information
Original name
Význam komunikace v rámci inkluze žáka se sluchovým postižením
Name (in English)
The Importance of Communication in the Inclusion of Pupils with Hearing Impairments
Authors
PITNEROVÁ, Pavla (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, p. 112-121, 10 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14410/13:00072005
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6515-4
Keywords (in Czech)
komunikace; komunikační kompetence; škola; vzdělávání žáka se sluchovým postižením
Keywords in English
communication; communication skills; school; teaching pupils with hearing impairments
Tags
Reviewed
Změněno: 13/2/2014 10:53, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.
V originále
V průběhu let 2007 až 2010 byly provedeny výzkumy, které hledaly odpovědi na otázku, jak jsou učitelé a budoucí učitelé připraveni na začleňování žáků se zdravotním postižením do škol hlavního vzdělávacího proudu, konkrétně na integraci žáků se sluchovým postižením. Z výsledků šetření obsahuje tento text ty, které se týkají právě komunikace a možného ohrožení osvojování komunikačních kompetencí u žáků se sluchovým postižením.
In English
Research projects focused on answering the question to what extent teachers and intended teachers are prepared for the inclusion of pupils with disabilities into mainstream schools, specifically pupils with hearing impairments, were carried out from 2007 to 2010. The paper contains results related to communication and possible risks for communication skills development in pupils with hearing impairments.
Links
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|