BARTOŇOVÁ, Miroslava a Kateřina JISKROVÁ. Využití alternativních metod v rámci vzdělávání žáků s Downovým syndromem v základní škole. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita. s. 168-179. ISBN 978-80-210-6515-4. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Využití alternativních metod v rámci vzdělávání žáků s Downovým syndromem v základní škole
Název anglicky The use of Alternative Methods in the Education of Pupils with Down syndrome in Primary School
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí) a Kateřina JISKROVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 168-179, 12 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072010
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6515-4
Klíčová slova česky Downův syndrom; alternativní metoda; mentální postižení; narušená komunikační schopnost; základní škola speciální; inkluze; učitel; asistent pedagoga; poradenství; logopedie; kognitivní funkce; Feuersteinova metoda instrumentálního obohacování
Klíčová slova anglicky Down syndrome; alternative method; intellectual disability; communication disorder; special school; inclusion; teacher; teaching assistant; counselling; speech therapy; cognitive functions; Feuerstein's Instrumental Enrichment
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 22. 2. 2014 14:01.
Anotace
Výzkumný projekt analyzuje realitu využívání alternativních metod v rámci vzdělávání žáků s Downovým syndromem na základních školách. V centru zájmu projektu byly alternativní metody zaměřené na rozvoj kognitivních funkcí, fyzických schopností a metody alternativní a augmentativní komunikace. Výzkum je zaměřen na aktuální zkušenosti a názory pedagogů základních škol, základních škol praktických a základních škol speciálních na možnost využívat v rámci vzdělávání metody rozšiřující, či nahrazující omezenou komunikační schopnost a podporující vývoj motoriky a poznávacích schopností. Byl realizován v roce 2013 prostřednictvím dotazníkového šetření u 31 učitelů a asistentů pedagoga. Jednalo se o výběrový soubor dotazovaných pedagogů, kteří pracují na základních školách v České republice s žákem s diagnózou Downův syndrom.
Anotace anglicky
The research project analyses the rate of using alternative methods in teaching pupils with Down syndrome in primary schools. The project focused on the alternative methods aimed at developing cognitive functions, physical capability, and the alternative and augmentative communication methods. The research project analyses the current experiences and opinions of teachers from primary schools, practical schools, and special schools on the possibility to use learning methods developing or replacing insufficient communication skills and supporting the development of motor skills and cognitive abilities. Research was realised in 2013 through a questionnaire survey for 31 teachers and teaching assistants. The sample consisted of teachers working with a student diagnosed with Down syndrome in the Czech Republic.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 28. 3. 2024 14:01