2013
Komunikační schopnost žáků základní školy praktické
HAMALOVÁ, Markéta a Petr KOPEČNÝZákladní údaje
Originální název
Komunikační schopnost žáků základní školy praktické
Název anglicky
Communication Skills in Pupils of Practical Primary Schools
Autoři
HAMALOVÁ, Markéta (203 Česká republika, domácí) a Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 192-202, 11 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072012
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6515-4
Klíčová slova česky
komunikace; jazyková rovina; narušená komunikační schopnost; žák s lehkým mentálním postižením; základní škola praktická
Klíčová slova anglicky
communication; language level; communication disorder; pupils with mild intellectual disabilities; practical primary school
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2014 14:26, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
V originále
V kapitole jsou představeny výsledky analýzy výzkumného šetření, zaměřené na komunikační schopnost u žáků s lehkým mentálním postižením, kteří navštěvují základní školu praktickou. Text předkládá teoretické poznatky z oblasti komunikace a narušené komunikační schopnosti, zaměřuje se na žáka s lehkým mentálním postižením, popisuje charakteristické rysy těchto žáků, možnosti jejich edukace a narušenou komunikační schopnost jedinců s lehkým mentálním postižením. Výsledky kvalitativního šetření vypovídají o narušené komunikační schopnosti v rámci jednotlivých jazykových rovin, komunikačním procesu ve výuce a poskytované logopedické intervenci.
Anglicky
The chapter presents the results of the analysis focused on the communication skills of pupils with mild intellectual disabilities enrolled in practical primary schools. The text presents the theoretical basis concerning communication and communication disorders, focuses on pupils with mild intellectual disabilities, describes the pupils' characteristics, their education options, and communication disorders in individuals with mild intellectual disabilities. The results of qualitative research tell us about communication disorders occurring in various language levels, and during communication in education and speech intervention.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|