C 2013

Komunikační schopnost žáků základní školy praktické

HAMALOVÁ, Markéta a Petr KOPEČNÝ

Základní údaje

Originální název

Komunikační schopnost žáků základní školy praktické

Název anglicky

Communication Skills in Pupils of Practical Primary Schools

Autoři

HAMALOVÁ, Markéta (203 Česká republika, domácí) a Petr KOPEČNÝ (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 192-202, 11 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072012

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6515-4

Klíčová slova česky

komunikace; jazyková rovina; narušená komunikační schopnost; žák s lehkým mentálním postižením; základní škola praktická

Klíčová slova anglicky

communication; language level; communication disorder; pupils with mild intellectual disabilities; practical primary school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 27. 2. 2014 14:26, PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole jsou představeny výsledky analýzy výzkumného šetření, zaměřené na komunikační schopnost u žáků s lehkým mentálním postižením, kteří navštěvují základní školu praktickou. Text předkládá teoretické poznatky z oblasti komunikace a narušené komunikační schopnosti, zaměřuje se na žáka s lehkým mentálním postižením, popisuje charakteristické rysy těchto žáků, možnosti jejich edukace a narušenou komunikační schopnost jedinců s lehkým mentálním postižením. Výsledky kvalitativního šetření vypovídají o narušené komunikační schopnosti v rámci jednotlivých jazykových rovin, komunikačním procesu ve výuce a poskytované logopedické intervenci.

Anglicky

The chapter presents the results of the analysis focused on the communication skills of pupils with mild intellectual disabilities enrolled in practical primary schools. The text presents the theoretical basis concerning communication and communication disorders, focuses on pupils with mild intellectual disabilities, describes the pupils' characteristics, their education options, and communication disorders in individuals with mild intellectual disabilities. The results of qualitative research tell us about communication disorders occurring in various language levels, and during communication in education and speech intervention.

Návaznosti

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Název: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty