NOVÁKOVÁ, Zita a Zdislava PAULÍKOVÁ. Sexuální gramotnost dospívajících s důrazem na informovanost osob se zrakovým postižením. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 222-235. ISBN 978-80-210-6515-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Sexuální gramotnost dospívajících s důrazem na informovanost osob se zrakovým postižením
Název anglicky Sexual Literacy of Adolescents with the Emphasis on Awareness of People with Visual Impairments
Autoři NOVÁKOVÁ, Zita (203 Česká republika, garant, domácí) a Zdislava PAULÍKOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění, od s. 222-235, 14 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072013
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6515-4
Klíčová slova česky zrakové postižení; sexuální výchova; sexuální gramotnost; rámcové vzdělávací programy; rodina; škola; média; vrstevníci; dotazník
Klíčová slova anglicky visual impairment; sex education; sexual literacy; framework educational programmes; family; school; media; peers; questionnaire
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 11. 2. 2014 18:05.
Anotace
Kapitola pojednává o výzkumu v oblasti sexuální výchovy a sexuální gramotnosti mladých lidí se zrakovým postižením a bez postižení. Sexuální výchova je analyzována v kontextu rámcových vzdělávacích programů. Pozornost je věnována výchově v rodině, ve škole, ale také vlivu médií na sexuální gramotnost těchto osob. Výzkum byl kvantitativní a byl realizován dotazníkovým šetřením u mladých dospívajících osob se zrakovým postižením a bez zrakového postižení. Bylo zjištěno, že ve znalostech mladých osob se zrakovým postižením se nacházejí očekávané nedostatky, stejně tak jsme zjistili neznalosti i u intaktních žáků. Výsledky mohou být inspirací pro úpravy rámcových vzdělávacích programů.
Anotace anglicky
The chapter deals with a survey concerning sex education and sexual literacy of young people with visual impairments and without impairments. Sex education is analysed in the context of the framework educational programmes. Focus is set on family upbringing, teaching at school and also the influence of media on the sexual literacy of these people. Research was quantitative and we used a questionnaire for young people with visual impairments and without visual impairments. We found out that there is an expected lack of knowledge in young people with visual impairments and we also determined lack of knowledge in the intact pupils. The results can lead to modifications of the framework educational programmes.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 17. 5. 2024 19:35