ČERVENKA, Karel. Stigmatizace dětí s poruchami chování a role vztahů v jejich edukaci. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 52-57. ISBN 978-80-210-6645-8. 2013.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Stigmatizace dětí s poruchami chování a role vztahů v jejich edukaci
Název anglicky Stigmatization of Children with Behavioural Difficulties and the Role of Their Relationships within Their Education
Autoři ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 52-57, 6 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072105
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6645-8
Klíčová slova česky stigmatizace; vztah; edukace; intervence; porucha chování; etopedie; kvalitativní výzkum
Klíčová slova anglicky stigma; relationship; education; intervention; special needs education; behavioural disorder
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 25. 3. 2014 10:22.
Anotace
Porucha chování se negativně promítá do vztahů s druhými lidmi a rovněž do vztahu dítěte k sobě samému. Různorodost vztahové zkušenosti dítěte s poruchou chování je v textu uchopena prostřednictvím Goffmanovy (2003) koncepce stigmatu. Úryvky z rozhovorů, které jsem vedl s výchovnými profesionály v rámci kvalitativního výzkumu, pomohly načrtnout různorodost rolí, které vztahy v procesu edukace dětí s poruchami chování mohou hrát.
Anotace anglicky
Behavioural diffi culties of children have an important impact on their relationships with other people as well as on their realtionship to themselves. Diversity of experience of these children within their social relationships is perceived through Goff man‘s concept of stigma. Variability of roles relationships of these childern can play is illustrated by quotations taken from qualitative research inteviews.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 19. 4. 2024 04:12