C 2013

Stigmatizace dětí s poruchami chování a role vztahů v jejich edukaci

ČERVENKA, Karel

Základní údaje

Originální název

Stigmatizace dětí s poruchami chování a role vztahů v jejich edukaci

Název anglicky

Stigmatization of Children with Behavioural Difficulties and the Role of Their Relationships within Their Education

Autoři

ČERVENKA, Karel (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 52-57, 6 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072105

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6645-8

Klíčová slova česky

stigmatizace; vztah; edukace; intervence; porucha chování; etopedie; kvalitativní výzkum

Klíčová slova anglicky

stigma; relationship; education; intervention; special needs education; behavioural disorder

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2014 10:22, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

V originále

Porucha chování se negativně promítá do vztahů s druhými lidmi a rovněž do vztahu dítěte k sobě samému. Různorodost vztahové zkušenosti dítěte s poruchou chování je v textu uchopena prostřednictvím Goffmanovy (2003) koncepce stigmatu. Úryvky z rozhovorů, které jsem vedl s výchovnými profesionály v rámci kvalitativního výzkumu, pomohly načrtnout různorodost rolí, které vztahy v procesu edukace dětí s poruchami chování mohou hrát.

Anglicky

Behavioural diffi culties of children have an important impact on their relationships with other people as well as on their realtionship to themselves. Diversity of experience of these children within their social relationships is perceived through Goff man‘s concept of stigma. Variability of roles relationships of these childern can play is illustrated by quotations taken from qualitative research inteviews.

Návaznosti

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Název: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty