HAVLOVÁ, Lenka a Věra VOJTOVÁ. Problematika sourozeneckých vztahů u dětí v ústavní výchově. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 115-125. ISBN 978-80-210-6645-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Problematika sourozeneckých vztahů u dětí v ústavní výchově
Název anglicky Relationships Between Siblings in Residential Institution
Autoři HAVLOVÁ, Lenka (203 Česká republika, domácí) a Věra VOJTOVÁ (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 115-125, 11 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072115
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6645-8
Klíčová slova česky sourozenecké vztahy; ADHD; porucha chování; ústavní výchova
Klíčová slova anglicky sibling relationships; ADHD; behavior disorder; residential institution
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 24. 2. 2014 09:54.
Anotace
Kapitola odkrývá problematiku sourozeneckých vztahů u dětí v ústavní výchově. Prezentuje výzkumnou studii, v níž jsme na základě analýzy případových studií vyzdvihli dilemata intervenčních procesů sourozeneckých skupin v podmínkách institucionální výchovy. Podle zákona 109/2002 Sb. je povinností školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy zařazovat sourozence do jedné rodinné skupiny. V praxi však nejsou ojedinělé případy, kdy se ve vztahu sourozenců vyskytnou tak závažné negativní projevy, že je nutné je umístit odděleně. Cílem příspěvku je poukázat nejen na problémy mezi sourozenci v rámci konkrétního ústavního zařízení, ale také na pozitivní projevy v jejich interakcích a možnosti intervence k navázání či zkvalitnění sourozeneckých vztahů u dětí v ústavní výchově.
Anotace anglicky
Post uncovers issues of sibling relationships among children in residential institution. According to the law 109/2002 Sb. it is the responsibility of school facilities for institutional or protective care to put siblings in one family group. In practice, however, there are rare cases in which the relative siblings occur so serious negative eff ects, it is necessary to place them separately. The aim of this post is to highlight not only the problems between the siblings within a specific institutional facilities, but also on the positive symptoms in their interactions and the possibility of intervention to establish or improve the quality of sibling relationships among children in institutional care.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 22. 9. 2024 04:06