SVOZILOVÁ, Jitka a Karel ČERVENKA. Soudně nařízená spolupráce „problémových“ dětí se středisky výchovné péče: Sonda do zkušenosti zaměstnanců třech SVP. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 141-149. ISBN 978-80-210-6645-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Soudně nařízená spolupráce „problémových“ dětí se středisky výchovné péče: Sonda do zkušenosti zaměstnanců třech SVP
Název anglicky Court-Mandated Cooperation of Educational Care Centers with “Problematic” Children
Autoři SVOZILOVÁ, Jitka (203 Česká republika, domácí) a Karel ČERVENKA (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 141-149, 9 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072117
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6645-8
Klíčová slova česky střediska výchovné péče; nedobrovolná spolupráce; soudní nařízení
Klíčová slova anglicky educational care centre; involuntary cooperation; injunction
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 25. 3. 2014 10:23.
Anotace
Kapitola se zabývá problematikou spolupráce středisek výchovné péče s dětmi a osobami odpovědnými za jejich výchovu, které tuto spolupráci nezahajují z vlastní iniciativy, nýbrž z rozhodnutí soudu. Čerpá z výstupů výzkumné sondy, která umožnila nahlédnout do praxe tří středisek výchovné péče. Konkrétně do zkušenosti jejich zaměstnanců se spoluprací s dětmi, jež se dopustily nezákonného jednání. Cílem kapitoly bylo navrhnout doporučení, která by mohla přispět ke zvýšení efektivity intervence do situace dětí, jež jsou do evidence středisek přijímány z rozhodnutí soudu.
Anotace anglicky
Contribution deals the cooperation of educational care centers with children and person responsible for their education. Those does not begin this cooperation on its own initiative but by the court‘s decision. Draws on research output probe, which gave an insight into the experience of three centers of educational care. Specifi cally, into the experience of its employees with working with children who have committed criminal acts. The aim of this contribution was to propose recommendations that could help to increase the effi ciency of intervention in the situation of children who are accepted into centers evidence by the court decision.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 5. 2024 15:45