2013
Možnosti uplatnění etopedie na dětském oddělení psychiatrické léčebny
HAVELKA, David a Karel ČERVENKAZákladní údaje
Originální název
Možnosti uplatnění etopedie na dětském oddělení psychiatrické léčebny
Název anglicky
Possible Involvement of Special Educational Strategies within the Pediatric Ward in Mental Hospital
Autoři
HAVELKA, David (203 Česká republika, domácí) a Karel ČERVENKA (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 163-172, 10 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072119
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6645-8
Klíčová slova česky
etopedie; etoped; speciální vzdělávací potřeby; pedopsychiatrie; poruchy chování; problémy v chování; výchova
Klíčová slova anglicky
special education; special educational needs; teacher for children with behavioral diffi culties; pedopsychiatry; behavioral disorder; behavioral diffi culties
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2014 10:30, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.
V originále
V pedopsychiatrických léčebnách je vysoké procento dětí s diagnózou poruch chování či s diagnózami, s nimiž jsou spojené problematické projevy v chování. V kontrastu s tímto faktem je v těchto zařízeních kladen pouze malý důraz na cílenou etopedickou intervenci. Cílem kvalitativní studie, jejíž některé závěry text prezentuje, bylo prozkoumat názory a postoje odborníků na možnosti uplatnění etopedie na dětských odděleních psychiatrických léčeben, příčiny a problémy omezující širší uplatnění této disciplíny a také návrhy, jak tuto situaci řešit. Výsledky studie jsou rozděleny do dvou částí a to do části věnující se vzdělávání současných zaměstnanců a části shrnující možnosti uplatnění etopeda jako člena terapeutického týmu
Anglicky
There is a high percentage of children with diagnosis such as behavioral disorders or diagnosis connected with behavioral diffi culties in pedopsychiatric hospitals. In contrast, there is only a little emphasis placed on focused special educational intervention in these institutions. Therefore the aim of this qualitative study was to explore experts' view on possibilities of special educational involvement in children's ward of mental hospital. Study summarizes experts opinions and attitudes, outlines main causes and problems limiting wider application of special needs education, as well as suggestions on how to handle this situation. Results are divided into two parts. First one is focused on education of current employees, second one aims on possible involvement of teacher for children with behavioral diffi culties as a member of a therapeutic team.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MU |
|