C 2013

Možnosti uplatnění etopedie na dětském oddělení psychiatrické léčebny

HAVELKA, David a Karel ČERVENKA

Základní údaje

Originální název

Možnosti uplatnění etopedie na dětském oddělení psychiatrické léčebny

Název anglicky

Possible Involvement of Special Educational Strategies within the Pediatric Ward in Mental Hospital

Autoři

HAVELKA, David (203 Česká republika, domácí) a Karel ČERVENKA (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. od s. 163-172, 10 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072119

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6645-8

Klíčová slova česky

etopedie; etoped; speciální vzdělávací potřeby; pedopsychiatrie; poruchy chování; problémy v chování; výchova

Klíčová slova anglicky

special education; special educational needs; teacher for children with behavioral diffi culties; pedopsychiatry; behavioral disorder; behavioral diffi culties

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 25. 3. 2014 10:30, doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D.

Anotace

V originále

V pedopsychiatrických léčebnách je vysoké procento dětí s diagnózou poruch chování či s diagnózami, s nimiž jsou spojené problematické projevy v chování. V kontrastu s tímto faktem je v těchto zařízeních kladen pouze malý důraz na cílenou etopedickou intervenci. Cílem kvalitativní studie, jejíž některé závěry text prezentuje, bylo prozkoumat názory a postoje odborníků na možnosti uplatnění etopedie na dětských odděleních psychiatrických léčeben, příčiny a problémy omezující širší uplatnění této disciplíny a také návrhy, jak tuto situaci řešit. Výsledky studie jsou rozděleny do dvou částí a to do části věnující se vzdělávání současných zaměstnanců a části shrnující možnosti uplatnění etopeda jako člena terapeutického týmu

Anglicky

There is a high percentage of children with diagnosis such as behavioral disorders or diagnosis connected with behavioral diffi culties in pedopsychiatric hospitals. In contrast, there is only a little emphasis placed on focused special educational intervention in these institutions. Therefore the aim of this qualitative study was to explore experts' view on possibilities of special educational involvement in children's ward of mental hospital. Study summarizes experts opinions and attitudes, outlines main causes and problems limiting wider application of special needs education, as well as suggestions on how to handle this situation. Results are divided into two parts. First one is focused on education of current employees, second one aims on possible involvement of teacher for children with behavioral diffi culties as a member of a therapeutic team.

Návaznosti

MUNI/A/0709/2012, interní kód MU
Název: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty