PRAVDOVÁ, Blanka. Podpora metakognice v pregraduální přípravě studentů učitelství. In Duchovičová, J., Babulicová, Z., Zelená. H. Medzinárodný dialóg o pedagogických a psychologických aspektoch edukácie. Nitra. Nitra, 2013, s. 60-68, 566 s. ISBN 978-80-558-0501-6. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inproceedings{1165480, author = {Pravdová, Blanka}, address = {Nitra}, booktitle = {Medzinárodný dialóg o pedagogických a psychologických aspektoch edukácie. Nitra.}, editor = {Duchovičová, J., Babulicová, Z., Zelená. H.}, keywords = {metacognition; reflection; self-reflection; student teacher; reflective diary}, language = {cze}, location = {Nitra}, isbn = {978-80-558-0501-6}, pages = {60-68}, title = {Podpora metakognice v pregraduální přípravě studentů učitelství}, year = {2013} }
TY - JOUR ID - 1165480 AU - Pravdová, Blanka PY - 2013 TI - Podpora metakognice v pregraduální přípravě studentů učitelství CY - Nitra SN - 9788055805016 KW - metacognition KW - reflection KW - self-reflection KW - student teacher KW - reflective diary N2 - Diskusní příspěvek je věnován významu metakognice v procesu učení, tedy tématu, jímž se zabývá jak pedagogika, tak psychologie. Jako podmínku rozvoje individuálního učebního stylu žáka chápeme podporu metakognitivních procesů ve vzdělávání učitelů i v pregraduální přípravě studentů učitelství. Vycházejíce z Korthagenova pojetí reflexe, vymezujeme vztah mezi reflexí a metakognicí a na základě obsahové analýzy kvalitativních dat získaných z reflektivních deníků studentů učitelství si všímáme úrovně reflektivních dovedností, jíž dosahují studenti učitelství v závěru své přípravy na profesi. V textu jsou nastíněny možnosti začlenění (sebe)reflektivního učení a podpory metakognice do pregraduální přípravy učitelů. Cílem těchto aktivit je posílení metakognitivních dovednosti studentů učitelství a rozvoj jejich profesního sebepojetí. ER -
PRAVDOVÁ, Blanka. Podpora metakognice v pregraduální přípravě studentů učitelství. In Duchovičová, J., Babulicová, Z., Zelená. H. \textit{Medzinárodný dialóg o pedagogických a psychologických aspektoch edukácie. Nitra.}. Nitra, 2013, s.~60-68, 566 s. ISBN~978-80-558-0501-6.
|