Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1165498, author = {Vítková, Marie}, address = {Brno}, booktitle = {Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools}, edition = {1. vydání}, editor = {BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al}, keywords = {cooperation; cooperative learning; interdisciplinary competencies; social competencies; inclusive education; self-directed learning; open learning; project-based teaching; inclusive schools}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6678-6}, pages = {219-234}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Didaktické otázky ke kooperativnímu a autoregulovanému učení}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1165498 AU - Vítková, Marie PY - 2013 TI - Didaktické otázky ke kooperativnímu a autoregulovanému učení VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021066786 KW - cooperation KW - cooperative learning KW - interdisciplinary competencies KW - social competencies KW - inclusive education KW - self-directed learning KW - open learning KW - project-based teaching KW - inclusive schools N2 - V kapitole se zabýváme didaktickými otázkami v inkluzivní škole. Vysvětlen je význam kooperace, rozdíl v chápání kooperativní práce a kooperativního učení se zaměřením na charakterizování kooperativního učení. Hledají se odpovědi na otázky: Jak se může stát škola podpůrným prostředím vývoje? Jak je třeba vytvořit vhodné struktury, utvářet procesy a plánovat výsledky? Jak lze zpřístupnit podporu vlastní kompetence, kooperační a sociální kompetence společnou reflexí mezi učiteli, ale také mezi učiteli a žáky, jak se mohou stát školy podpůrným prostředím vývoje? Dále je vysvětlen pojem autoregegulované učení. V kapitole jsou analyzovány kompetence učitele v inkluzivní škole, kterými by měl disponovat, a ke kterým patří kromě didaktických základních kompetencí vnitřní diferenciace a individualizace, také znalosti z vývojové a pedagogické psychologie. V závěru je uveden příklad z praxe. ER -
VÍTKOVÁ, Marie. Didaktické otázky ke kooperativnímu a autoregulovanému učení. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. \textit{Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools}. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s.~219-234. ISBN~978-80-210-6678-6.
|