BARTOŇOVÁ, Miroslava. Žáci se specifickými poruchami učení a chování. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 117-128. ISBN 978-80-210-6678-6.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Žáci se specifickými poruchami učení a chování
Název anglicky Pupils with Specific Learning Disabilities and Behavioural Disorders
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, od s. 117-128, 12 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072134
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6678-6
Klíčová slova česky specifické poruchy učení; dyslexie; dysgrafie; dysortografie; genetika; fonologické uvědomění; deficity dílčích funkcí; predikce; osobnost; čtení
Klíčová slova anglicky specific learning disabilities; dyslexia; dysgraphia; dysortographia; genetics; phonological awareness; function deficits; prediction; personality; reading
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 22. 2. 2014 14:02.
Anotace
Kapitola vymezuje okruh žáků se specifickými poruchami učení a chování z hlediska jejich projevů a osobnostních zvláštností. V úvodu charakterizujeme specifické poruchy učení, přičemž se zaměřujeme i na konkrétní příklady z pedagogické praxe. Text je doplněn případovými studiemi a dílčím výzkumným šetřením analyzujícím úroveň komunikačních schopností s deficity v komunikaci žáků se specifickými poruchami učení.
Anotace anglicky
This chapter defines the range of pupils with specific learning disabilities and behaviour disorders in terms of their behaviour manifestation and personality traits. The introduction describes the specific learning disorders, with focus on evidence based teaching practice. The paper contains case studies and a sub-research investigation analysing communication skills with communication deficits in children with specific learning disabilities.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 27. 7. 2024 14:50