BARTOŇOVÁ, Miroslava. Strategie hodnocení v inkluzivní škole (Evaluation Strategies in Inclusive Schools). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 207-217. ISBN 978-80-210-6678-6.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Strategie hodnocení v inkluzivní škole
Name (in English) Evaluation Strategies in Inclusive Schools
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vydání. Brno, Vzdělávání se zaměřením na inkluzivní didaktiku a vyučování žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Education Focusing on Inclusive Didactics and Teaching Pupils with Special Educational Needs in Mainstream Schools, p. 207-217, 11 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/13:00072138
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6678-6
Keywords (in Czech) hodnocení; assessment; speciálněpedagogická opatření; žák; škola; vyučovací proces; inkluzivní škola; sebehodnocení; slovní hodnocení; strategie
Keywords in English evaluation; assessment; special education measures; pupils; schools; teaching; inclusive schools; self-esteem; verbal evaluation; strategies
Tags Reviewed
Changed by Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 27/3/2014 10:11.
Abstract
Kapitola specifikuje proces hodnocení v inkluzivní škole. Nahlížíme na hodnocení jako prostředek, který je součástí podpůrné diagnostiky. Každé hodnocení je založeno na porovnávání současného stavu žáka. Součástí hodnocení žáků je jeho sebehodnocení. V kapitole prezentujeme jednotlivé výzkumné šetření.
Abstract (in English)
The chapter specifies the evaluation process in an inclusive school. We perceive the assessment as a part of the supportive assessment. Each evaluation is based on comparing the current state of the pupil. The evaluation of pupils consists of their self-esteem. In the chapter we present research work.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 1/9/2024 04:22