VÍTKOVÁ, Marie. Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy v zařízeních sociálních služeb pro mladé dospělé s těžkým zdravotním postižením. In PANČOCHA, K., PROCHÁZKOVÁ, L., SAYOUD SOLÁROVÁ , K., et al. Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy k dospělým osobám a seniorům se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 122-140. ISBN 978-80-210-6306-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy v zařízeních sociálních služeb pro mladé dospělé s těžkým zdravotním postižením
Název anglicky Education, Intervention and Therapy in Social Care Institutions for Young Adults with Profound Disabilities
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy k dospělým osobám a seniorům se zdravotním postižením, od s. 122-140, 19 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072144
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6306-8
Klíčová slova česky osoba s těžkým postižením; integrace; sociální zařízení; sociální pracovník; profesní kompetence; ambulantní služby; ucelená rehabilitace; ergoterapie; sociálně terapeutické dílny; terapie; hipoterapie
Klíčová slova anglicky person with profound disability; integration; social services institution; social workers; professional competence; outpatient services; comprehensive care; occupational therapy; social-therapeutical workshop; therapy; hipotherapy
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 21. 3. 2014 08:39.
Anotace
V kapitole je zpracováno téma života mladých dospělých s těžkým zdravotním postižením se zřetelem na edukativní, intervenční a terapeutické přístupy v zařízeních sociálních služeb. Vysvětlen je pojem těžké zdravotní postižení a jeho dopad na aktivity člověka v dospělosti. Charakterizováno je pojetí ucelené rehabilitace se zaměřením na ergoterapii a terapie uplatňované ve speciální pedagogice s uvedením příkladu hipoterapie. Pozornost je věnovaná výkladu pojmu standardů institucionálního doprovodu dětí, mladistvých i dospělých s těžkým postižením a standardů kvality poskytovaných sociálních služeb, včetně analýzy požadavků na profesní kompetence sociálních pracovníků. Součástí kapitoly je uvedena řada příkladů realizovaných výzkumů na téma poskytovatelé sociálních služeb, standardy kvality sociálních služeb, sociálně terapeutické dílny, využití volného času klientů a chráněné bydlení.
Anotace anglicky
The chapter analyses life of young adults with profound disabilities with regard to education, intervention and therapy offered in social services institutions. It defines the term profound disability and its impact on adult life. Further it outlines the area of comprehensive care, namely occupational therapy and therapies used within special education (e.g. hipotherapy). We also introduce the topic of accompanying of children, young adults and adults with profound disabilities in institutional care and social services quality benchmark, including professional competence of social workers. The chapter offers outcomes of researches in the field (social therapeutical workshops, sheltered living, leisure time, social services qualitybenchmark).
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 13:34