VÍTKOVÁ, Marie. Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy v zařízeních sociálních služeb pro mladé dospělé s těžkým zdravotním postižením. In PANČOCHA, K., PROCHÁZKOVÁ, L., SAYOUD SOLÁROVÁ , K., et al. Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy k dospělým osobám a seniorům se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 122-140. ISBN 978-80-210-6306-8. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
@inbook{1165518, author = {Vítková, Marie}, address = {Brno}, booktitle = {Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy k dospělým osobám a seniorům se zdravotním postižením}, edition = {1. vyd.}, editor = {PANČOCHA, K., PROCHÁZKOVÁ, L., SAYOUD SOLÁROVÁ , K., et al}, keywords = {person with profound disability; integration; social services institution; social workers; professional competence; outpatient services; comprehensive care; occupational therapy; social-therapeutical workshop; therapy; hipotherapy}, howpublished = {tištěná verze "print"}, language = {cze}, location = {Brno}, isbn = {978-80-210-6306-8}, pages = {122-140}, publisher = {Masarykova univerzita}, title = {Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy v zařízeních sociálních služeb pro mladé dospělé s těžkým zdravotním postižením}, year = {2013} }
TY - CHAP ID - 1165518 AU - Vítková, Marie PY - 2013 TI - Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy v zařízeních sociálních služeb pro mladé dospělé s těžkým zdravotním postižením VL - Neuveden PB - Masarykova univerzita CY - Brno SN - 9788021063068 KW - person with profound disability KW - integration KW - social services institution KW - social workers KW - professional competence KW - outpatient services KW - comprehensive care KW - occupational therapy KW - social-therapeutical workshop KW - therapy KW - hipotherapy N2 - V kapitole je zpracováno téma života mladých dospělých s těžkým zdravotním postižením se zřetelem na edukativní, intervenční a terapeutické přístupy v zařízeních sociálních služeb. Vysvětlen je pojem těžké zdravotní postižení a jeho dopad na aktivity člověka v dospělosti. Charakterizováno je pojetí ucelené rehabilitace se zaměřením na ergoterapii a terapie uplatňované ve speciální pedagogice s uvedením příkladu hipoterapie. Pozornost je věnovaná výkladu pojmu standardů institucionálního doprovodu dětí, mladistvých i dospělých s těžkým postižením a standardů kvality poskytovaných sociálních služeb, včetně analýzy požadavků na profesní kompetence sociálních pracovníků. Součástí kapitoly je uvedena řada příkladů realizovaných výzkumů na téma poskytovatelé sociálních služeb, standardy kvality sociálních služeb, sociálně terapeutické dílny, využití volného času klientů a chráněné bydlení. ER -
VÍTKOVÁ, Marie. Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy v zařízeních sociálních služeb pro mladé dospělé s těžkým zdravotním postižením. In PANČOCHA, K., PROCHÁZKOVÁ, L., SAYOUD SOLÁROVÁ , K., et al. \textit{Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy k dospělým osobám a seniorům se zdravotním postižením}. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s.~122-140. ISBN~978-80-210-6306-8.
|