BARTOŇOVÁ, Miroslava. Osobnost adolescentů a dospělých osob s dyslexií a dyskalkulií. In PANČOCHA, Karel, Lucie PROCHÁZKOVÁ a Kateřina SAYOUD SOLÁROVÁ et al. Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy k dospělým osobám a seniorům se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 199-210. ISBN 978-80-210-6306-8.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Osobnost adolescentů a dospělých osob s dyslexií a dyskalkulií
Název anglicky Personality of Young Adults and Adults with Reading and Math Underachievement
Autoři BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vyd. Brno, Edukativní, intervenční a terapeutické přístupy k dospělým osobám a seniorům se zdravotním postižením, od s. 199-210, 12 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072158
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6306-8
Klíčová slova česky dyslexie; dyskalkulie; specifické poruchy učení; adolescence; dospělost; strategie; metakognice; čtení; psaní; zaměstnání; profese
Klíčová slova anglicky Dyslexia; dyscalculia; specific learning difficulties; adolescence; adulthood; strategy; metacognition; reading; writing; occupation; profession
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Změněno: 22. 2. 2014 13:57.
Anotace
V kapitole chceme upozornit na některá specifika v oblasti získání dovedností čtení, psaní, matematiky, postojů a sociálního chování u osob se specifickými poruchami učení v adolescenci a dospělosti. Tyto oblasti ovlivňují osobnost jedinců s dyslexií v dospělém věku v získání a udržení si zaměstnání. Často prožívají neúspěch, a v důsledku toho nejsou dostatečně pozitivně přijímáni i svým okolím. Kapitola popisuje příklady kvalitativních výzkumů realizovaných s adolescenty a dospělými osobami se specifickými poruchami učení.
Anotace anglicky
In the chapter we would like to point out particular areas of acquiring skills as reading, writing, mathematic skills, attitudes and social behavior in people with specific learning difficulties in adolescence and adulthood. These specific skills influence personality of people with dyslexia in their adulthoodand also their chances to get and keep a job. They often suffer from a failure, because they are not accepted positively by their surroundings. The chapter describes examples of qualitative research realised with young adults and adults with specific learning difficulties.
Návaznosti
MUNI/A/0709/2012, interní kód MUNázev: Intervence pro inkluzi ve vzdělávání (Akronym: IIV)
Investor: Masarykova univerzita, Intervence pro inkluzi ve vzdělávání, DO R. 2020_Kategorie A - Specifický výzkum - Studentské výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 1. 9. 2024 08:19