VÍTKOVÁ, Marie. Podmínky ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inculusive Learning Environment in Primary Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 19-30. ISBN 978-80-210-6646-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Podmínky ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole
Název anglicky Conditions for Teaching Pupils with Special Educational Needs in Primary School
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inculusive Learning Environment in Primary Schools, od s. 19-30, 12 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072167
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6646-5
Klíčová slova česky žáci se speciálními vzdělávacími potřebami; základní škola; hodnocení žáků; vzdělávací programy; podmínky inkluzivního vzdělávání; individuální vzdělávací plán; speciálněpedagogická diagnostika; asistent pedagoga; pedagogicko psychologické poradenské služby
Klíčová slova anglicky pupils with special educational needs; primary school students assessment; educational programs; conditions for inclusive education; individspecial educational assessment; assistant teacher; pedagogical and psychological counselling services
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 21. 3. 2014 08:49.
Anotace
V kapitole jsou analyzovány podmínky ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. Řadí se k nim legislativní opatření, adaptace vzdělávacích programů, použití kombinace klasifikace a slovních hodnocení, vypracování individuální vzdělávacího plánu včetně speciálněpedagogické diagnostiky, možnost zřízení funkce asistenta pedagoga a využívání poradenských služeb interních i externích.
Anotace anglicky
This chapter analyses conditions for teaching pupils with special educational needs in primary schools. These conditions are legislative action, educational programmes adaptation, combination of classification and verbal evaluation, developing individual education plan including special educational assessment, the possibility of the establishment of a teachers assistant position and the use of internal and external counselling services.
Návaznosti
MSM0021622443, záměrNázev: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
VytisknoutZobrazeno: 19. 9. 2024 16:01