C 2013

Specifika ve vzdělávání žáků s tělesným postižením

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Specifika ve vzdělávání žáků s tělesným postižením

Název anglicky

Specific Features in Teaching Pupils with Physical Disabilities

Vydání

1. vydání. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inculusive Learning Environment in Primary Schools, od s. 173-190, 18 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6646-5

Klíčová slova česky

osoba s tělesným postižením; tělesné postižení; mozková obrna; formy MO; edukace; specifika; rizika; inkluzivní třída; inkluzivní škola

Klíčová slova anglicky

people with physical disabilities; physical disabilities; cerebral palsy; CP forms; education; specific features; risks; inclusive classroom; inclusive school

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2014 17:08, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

V kapitole je zpracovaná problematika okruhu osob s tělesným postižením se zaměřením na specifika v edukaci žáků ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Pozornost je věnována analýze podmínek jejich vzdělávání a funkci speciálně pedagogického centra pro tělesně postižené při jejich vzdělávání v inkluzivním prostředí základní školy. Stěžejní část kapitoly je věnována specifikám při vzdělávání žáků s tělesným postižením v inkluzivní třídě základní školy s vědomím rizik inkluzivního vzdělávání a návrhem řešení na jejich eliminaci.

Anglicky

The chapter outlines the issue concerning people with physical disabilities, with a focus on the specific features in teaching pupils in mainstream schools. Attention is drawn to the analysis of conditions for their education and the function of special counselling centres for the physically disabled in education for these pupils in an inclusive learning environment in primary schools. The main part of the chapter is devoted to the specific features in teaching pupils with physical disabilities in the inclusive classrooms in primary schools with awareness of the risks of inclusive education and proposed solutions for their elimination.

Návaznosti

MSM0021622443, záměr
Název: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání