2013
Specifika ve vzdělávání žáků s tělesným postižením
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Specifika ve vzdělávání žáků s tělesným postižením
Název anglicky
Specific Features in Teaching Pupils with Physical Disabilities
Autoři
Vydání
1. vydání. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inculusive Learning Environment in Primary Schools, od s. 173-190, 18 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6646-5
Klíčová slova česky
osoba s tělesným postižením; tělesné postižení; mozková obrna; formy MO; edukace; specifika; rizika; inkluzivní třída; inkluzivní škola
Klíčová slova anglicky
people with physical disabilities; physical disabilities; cerebral palsy; CP forms; education; specific features; risks; inclusive classroom; inclusive school
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 16. 2. 2014 17:08, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
V kapitole je zpracovaná problematika okruhu osob s tělesným postižením se zaměřením na specifika v edukaci žáků ve škole hlavního vzdělávacího proudu. Pozornost je věnována analýze podmínek jejich vzdělávání a funkci speciálně pedagogického centra pro tělesně postižené při jejich vzdělávání v inkluzivním prostředí základní školy. Stěžejní část kapitoly je věnována specifikám při vzdělávání žáků s tělesným postižením v inkluzivní třídě základní školy s vědomím rizik inkluzivního vzdělávání a návrhem řešení na jejich eliminaci.
Anglicky
The chapter outlines the issue concerning people with physical disabilities, with a focus on the specific features in teaching pupils in mainstream schools. Attention is drawn to the analysis of conditions for their education and the function of special counselling centres for the physically disabled in education for these pupils in an inclusive learning environment in primary schools. The main part of the chapter is devoted to the specific features in teaching pupils with physical disabilities in the inclusive classrooms in primary schools with awareness of the risks of inclusive education and proposed solutions for their elimination.
Návaznosti
MSM0021622443, záměr |
|