C 2013

Pervazivní vývojové poruchy. Autistické spektrum, poruchy autistického spektra (PAS). „Autismus“

OŠLEJŠKOVÁ, Hana

Základní údaje

Originální název

Pervazivní vývojové poruchy. Autistické spektrum, poruchy autistického spektra (PAS). „Autismus“

Název anglicky

Pervasive Developmental Disorders. Autism Spectrum, Autism Spectrum Disorders (ASDs). "Autism"

Vydání

1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 91-103, 13 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Organizační jednotka

Lékařská fakulta

ISBN

978-80-210-6673-1

Klíčová slova česky

Pervazivní vývojové poruchy; Poruchy autistického spektra (PAS), Dětský autismus; Aspergerův syndrom; Rettův syndrom; autistické děti; diferenciální diagnostika; oční kontakt

Klíčová slova anglicky

pervasive developmental disorders; autism spectrum disorders (ASDs); Childhood autism; Asperger syndrome; Rett syndrome; autistic children; differential assessment; eye contact

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 17. 2. 2014 11:25, PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D.

Anotace

V originále

V kapitole je prezentován klinický obraz onemocnění Poruchy autistického spektra (PAS). Jsou definovány z kvalitativního hlediska tři zásadní okruhy klinických příznaků, ke kterým patří problémy v sociálním chování, dále deficity ve verbální a neverbální komunikaci a omezené a stereotypně se opakující vzorce chování i zájmu. Dále je uveden výskyt a etiopatogeneze a jsou analyzovány vývojové aspekty klinických projevů autismu od časného dětství do dospělosti.

Anglicky

The chapter presents autism spectrum disorders (ASDs) clinical manifestation. We describe three major areas of clinical symptoms in qualitative terms, which include problems in social behaviour, deficits in verbal and nonverbal communication, and restricted repetitive and stereotyped patterns of behaviour and interests. Furthermore, the incidence and etiopathogenesis are presented, and developmental aspects of autism clinical manifestation from early childhood to adulthood are analysed.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty