VÍTKOVÁ, Marie. Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 25-30. ISBN 978-80-210-6673-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví
Název anglicky The International Classification of Functioning, Disability and Health
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 25-30, 6 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072199
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky Mezinárodní klasifikace funkčních schopností; disability a zdraví; tělesné funkce; tělesné struktury; aktivita; participace; faktory prostředí
Klíčová slova anglicky the International Classification of Functioning; Disability and Health; physical functions; body structures; activity; participation; environmental factors
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 24. 2. 2014 13:48.
Anotace
V kapitole je charakterizována Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví (MKF, International Classification of Functioning, Disability and Health, ICF, 2001) ve srovnání s Mezinárodní klasifikací poškození, omezení a postižení (ICIDH, WHO, 1980). Pojem postižení podle ICF je chápán jako nadřazený k pojmu omezení funkčních schopností člověka a definuje se vždy v určitém sociálním kontextu. Novou klasifikaci můžeme chápat ve smyslu pozitivních změn ve prospěch člověka s postižením.
Anotace anglicky
The chapter focuses on the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF, 2001) and compares it with the International Classification of Impairments, Disability and Handicaps (ICIDH, WHO, 1980). The concept of disability in ICF is seen as superior to the concept of functional capabilities limitations in a person and it is always defined in a social context. New classification can be understood in terms of positive changes for the benefit of a person with a disability.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 24. 4. 2024 17:38