C 2013

Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví

Název anglicky

The International Classification of Functioning, Disability and Health

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 25-30, 6 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072199

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6673-1

Klíčová slova česky

Mezinárodní klasifikace funkčních schopností; disability a zdraví; tělesné funkce; tělesné struktury; aktivita; participace; faktory prostředí

Klíčová slova anglicky

the International Classification of Functioning; Disability and Health; physical functions; body structures; activity; participation; environmental factors

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2014 13:48, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

V kapitole je charakterizována Mezinárodní klasifikace funkčních schopností, disability a zdraví (MKF, International Classification of Functioning, Disability and Health, ICF, 2001) ve srovnání s Mezinárodní klasifikací poškození, omezení a postižení (ICIDH, WHO, 1980). Pojem postižení podle ICF je chápán jako nadřazený k pojmu omezení funkčních schopností člověka a definuje se vždy v určitém sociálním kontextu. Novou klasifikaci můžeme chápat ve smyslu pozitivních změn ve prospěch člověka s postižením.

Anglicky

The chapter focuses on the International Classification of Functioning, Disability and Health (ICF, 2001) and compares it with the International Classification of Impairments, Disability and Handicaps (ICIDH, WHO, 1980). The concept of disability in ICF is seen as superior to the concept of functional capabilities limitations in a person and it is always defined in a social context. New classification can be understood in terms of positive changes for the benefit of a person with a disability.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty