VÍTKOVÁ, Marie. Specifika edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením v základní škole speciální. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 233-250. ISBN 978-80-210-6673-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Specifika edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením v základní škole speciální
Název anglicky Specific Features in Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 233-250, 18 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072206
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky žák s těžkým postižením; souběžné postižení více vadami; základní škola speciální; Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální
Klíčová slova anglicky pupils with severe disabilities; special schools; the Framework Educational Programme for Special Schools
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 24. 2. 2014 13:54.
Anotace
V kapitole jsou uvedena specifika vzdělávání žáků s těžkým postižením v základní škole speciální. Je charakterizován Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání Základní škola speciální (RVP ZŠS), který je tvořen dvěma díly. V kapitole je zaměřena pozornost na obsah druhého dílu, který je věnován okruhu žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. V závěru jsou uvedeny dvě podrobně zpracované kazustiky, jedna je příkladem na komplexní péči o žáka a druhá je zpracovaná se zaměřením na komunikaci a její cílenou podporu.
Anotace anglicky
This chapter describes the specific features in teaching pupils with severe disabilities in special primary schools. The chapter offers characterization the Framework Educational Programme for Special Schools (FEP SS), which consists of two parts. Attention is especially paid to the contents of the second part, which describes the range of pupils with severe and multiple disabilities. In conclusion, there are two detailed case studies; one of them is an example of the comprehensive care for the pupil and the other one focuses on communication and the support of communication development.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 20. 9. 2024 16:51