2013
Specifika edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením v základní škole speciální
VÍTKOVÁ, MarieZákladní údaje
Originální název
Specifika edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením v základní škole speciální
Název anglicky
Specific Features in Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools
Autoři
VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání
1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 233-250, 18 s. 2013
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/13:00072206
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky
žák s těžkým postižením; souběžné postižení více vadami; základní škola speciální; Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální
Klíčová slova anglicky
pupils with severe disabilities; special schools; the Framework Educational Programme for Special Schools
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2014 13:54, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
V originále
V kapitole jsou uvedena specifika vzdělávání žáků s těžkým postižením v základní škole speciální. Je charakterizován Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání Základní škola speciální (RVP ZŠS), který je tvořen dvěma díly. V kapitole je zaměřena pozornost na obsah druhého dílu, který je věnován okruhu žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. V závěru jsou uvedeny dvě podrobně zpracované kazustiky, jedna je příkladem na komplexní péči o žáka a druhá je zpracovaná se zaměřením na komunikaci a její cílenou podporu.
Anglicky
This chapter describes the specific features in teaching pupils with severe disabilities in special primary schools. The chapter offers characterization the Framework Educational Programme for Special Schools (FEP SS), which consists of two parts. Attention is especially paid to the contents of the second part, which describes the range of pupils with severe and multiple disabilities. In conclusion, there are two detailed case studies; one of them is an example of the comprehensive care for the pupil and the other one focuses on communication and the support of communication development.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MU |
|