C 2013

Specifika edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením v základní škole speciální

VÍTKOVÁ, Marie

Základní údaje

Originální název

Specifika edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením v základní škole speciální

Název anglicky

Specific Features in Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools

Autoři

VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)

Vydání

1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 233-250, 18 s. 2013

Nakladatel

Masarykova univerzita

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/13:00072206

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-6673-1

Klíčová slova česky

žák s těžkým postižením; souběžné postižení více vadami; základní škola speciální; Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální

Klíčová slova anglicky

pupils with severe disabilities; special schools; the Framework Educational Programme for Special Schools

Příznaky

Recenzováno
Změněno: 24. 2. 2014 13:54, prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.

Anotace

V originále

V kapitole jsou uvedena specifika vzdělávání žáků s těžkým postižením v základní škole speciální. Je charakterizován Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání Základní škola speciální (RVP ZŠS), který je tvořen dvěma díly. V kapitole je zaměřena pozornost na obsah druhého dílu, který je věnován okruhu žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami. V závěru jsou uvedeny dvě podrobně zpracované kazustiky, jedna je příkladem na komplexní péči o žáka a druhá je zpracovaná se zaměřením na komunikaci a její cílenou podporu.

Anglicky

This chapter describes the specific features in teaching pupils with severe disabilities in special primary schools. The chapter offers characterization the Framework Educational Programme for Special Schools (FEP SS), which consists of two parts. Attention is especially paid to the contents of the second part, which describes the range of pupils with severe and multiple disabilities. In conclusion, there are two detailed case studies; one of them is an example of the comprehensive care for the pupil and the other one focuses on communication and the support of communication development.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty