VÍTKOVÁ, Marie. Koncept bazální stimulace. In OŠLEJŠKOVÁ, H., VÍTKOVÁ, M. et al. Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 251-262. ISBN 978-80-210-6673-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Koncept bazální stimulace
Název anglicky Basal Stimulation Concept
Autoři VÍTKOVÁ, Marie (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání 1. vydání. Brno, Východiska, podmínky a strategie ve vzdělávání žáků s těžkým postižením na základní škole speciální. Bases, Conditions and Strategies for Teaching Pupils with Severe Disabilities in Special Schools. od s. 251-262, 12 s. 2013.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/13:00072207
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-6673-1
Klíčová slova česky bazální stimulace; jedinec s těžkým postižením; raná péče; interdisciplinární přístup; týmová práce; terapie; holististický přístup; celistvost; senzorická podnětová deprivace; kinesteticko-proprioreceptivní vnímání; akustické a optické vnímání; somatické vnímání; vestibulární vnímání; tělesné schema
Klíčová slova anglicky basal stimulation; individuals with severe disabilities; early intervention; interdisciplinary approach; teamwork; therapy; holistic approach; integrity; sensory stimulus deprivation; propriosensory-kinaesthetic perception
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 24. 2. 2014 13:56.
Anotace
V kapitole je prezentované téma konceptu bazální stimulace, který je založen na rozvoji vnímání. Jeho použití se ukázalo jako velmi vhodné u žáků s těžkým postižením v základní škole speciální. Příklady k jeho využití jsou uvedeny v kazuistikách žáků ze základní školy speciální.
Anotace anglicky
The chapter presents the basal stimulation concept, which is based on the development of perception. Its use has proven to be very suitable for pupils with severe disabilities in special schools. Examples of its use are given in the case studies of pupils from special schools.
Návaznosti
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUNázev: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
VytisknoutZobrazeno: 13. 5. 2024 04:44